Espen Startet 26.Februar.2007 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2007 Hei. Har kjøpt meg ny båt i dag, men har lite informasjon om motoren som sitter i, vet "bare" at det er en Sabb 22hk? Fint om noen kjenner igjen motoren, og har nyttig informasjon å komme med, kanskje det finnes brukermanualer o.l? Mvh Espen (Tilbake på båtplassen etter å ha vært uten båt i 6-7 år) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 26.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 gratulerer med ny båt. den motoren ligner vel på den typen man må helle jern spon i toppdekslet på, så kjøre full gass i ca 1 mnd . for at den skal gå i stykker... Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
GeirFrode Svart 26.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 Gratulerer med "ny" båt. Du får slå deg sammen med Walter_S i denne tråden Men hvor er det blitt av den godeste Walter, forresten?? Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 26.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 Ok, så dette er altså en Sabb 2G slik som Walters? Ser ut til å være en Tung rakker (Ikke rart båten var så stabil;)) Noen som vet om håndbok, evt verksteds manual ligger noe sted på nettet? Sitter foresten i en 26 fots "Gavlabåd" -Espen Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 26.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 Hei.Har kjøpt meg ny båt i dag, men har lite informasjon om motoren som sitter i, vet "bare" at det er en Sabb 22hk? Fint om noen kjenner igjen motoren, og har nyttig informasjon å komme med, kanskje det finnes brukermanualer o.l? Mvh Espen (Tilbake på båtplassen etter å ha vært uten båt i 6-7 år) Ta kontakt med SABB MOTOR AS i bergen, de har manual bok de, lykketil Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
GeirFrode Svart 26.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 Det ligger en del info i Emneoversikten, + en del i Dokumentarkivet, bl.a. her Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 Hei.Har kjøpt meg ny båt i dag, men har lite informasjon om motoren som sitter i, vet "bare" at det er en Sabb 22hk? Mvh Espen (Tilbake på båtplassen etter å ha vært uten båt i 6-7 år) hej Espen.... bare vent til Walter er tilbaks.....han kommer o bli salig....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Fred Svart 26.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 personlig hadde den motoren skremt meg såpass at jeg ikke hadde kjøpt båten,.. men skinnet bedrar vel! bør man ikke pusse av rusk og rask som ligger utenpå? tærer det ikke igjennom i løpet av åra? Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 26.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 Vel, håper jo skinnet bedrar selv også.. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 26.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 ... og det var motoren men hva med båten da? Får vi noen bilder ? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 27.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2007 Ser jævlig grapsen ut på utsiden, men inni kan den være førsteklasses. Walter S. vet alt om disse. Du har mye jobb med skraping, stålbørsting og maling foran deg. Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 27.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2007 Fant forresten manual Her Og her et bilde.. ikke mye man ser da men Sitér dette innlegget Link to post
nab Svart 28.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 Hei. Er det noen som vet hvor man får kjøpt den blå-grønne malingen som brukes på SABB-motorene. Jeg trenger litt på min, og det ser det ut til at Espen trenger på sin også ... Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 28.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 Som regel er en motor i mye bedre stand enn det yttre forteller om den. Dette er jo i grunn enkle maskiner, hvorfor ikke overhale den og deretter male den pent. Hvis det er god plass rundt den så kan du jo ta den med deg hjem enten i heilo eller skru den i fra hverandre og ta den med hjem del for del. Hør med sabb om de har overhalings kit til maskinen. Komplett sett med pakninger og stempelringer. Tar du den jobben så har du "ny" maskin, men hvis den funker som bare det ville jeg holdt meg til å få den skikkelig rengjort og malt den. Men husk, overmalt er ikke det samme som overhalt.. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 28.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 Ikke umulig Jotun har maling med rett farge. Bestillte en gang maling av dem til en gammel wichmann maskin, jaggu hadde de ikke en farge som het Wichmann grå, orginalfargen på motoren. Men sabb'en i bergen har nok denne malingen også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.