Jump to content

kjøpe diesel motor

speedway62

Recommended Posts

Heisann.

Jeg har en bayliner cierra 2355 96 mod som det står en 180 hk v6 mercruiser motor å alpha one drev på.

Jeg vil nå prøve å få tak i en diesel motor til denne.

Noen som har noe tips om type motor, hva som passer til drevet jeg har O.L?

Har prøvd å leitet litt på nettet, men finner ikke noe jeg vet passer (brukt) tips?

Kom også over en som tar inn FNM motorer ( jeg kikket på ATMP 155) som virker som en fornuftig pris(128 000 m alle avgifter) (ATMP 155

Noen som har vært borti den motoren?

Ble veldig mange spørsmål her nå men er glad for alle svar som kommer :flag:

MVH Bent

Det har vært diskutert FNM motorer her. Konklusjonen var vel at det er bra motorer med lavt forbuk og med moderne teknologi. Motoren er vel i utg. pkt. en Fiat. Bakdelen er vel forhandler nett og garanti spørsmål hvis man selv står som importør via KD-Trading. Deletilgang, service osv. Dette er jo en avansert motor.

Andre alternativer i tilsvarende størrelse er:

*Cummins Mercruisers modeller. De har fått nye 2-litere på opp til 150hk for drev. QSD 2,0 115,130 og 150.

*Yanmar BY-serie, som er nye moderne 2litere de har laget med litt hjelp fra BMW. Vet ikke sikkert om Alpha kan tilpasses her, de leveres i utgangspkt. med B3-drev. Hhv. 150 og 180hk.

*Steyr 164 for eks. Men der er det stor usikkerhet når det gjelder Alpha-drev. Der er det vel bare adapter til B1-3. Men der kan sikkert Univa som er importør hjelpe deg.

:sailing:

Jeg tror jeg ville droppet det drevet du har om du skal skifte til diesel. Det finnes få dieselmotorer som kan bruke Alpha drev. Selg den motor og det drev du har og bruk dette til å del finansiere ny motor.

Begrensningen når du skal handle nye diesel blir ofte lengden på motoren og den plassen du har i motorrommet. Her er Steyr sine 6'ere kjekke. Disse passer rett i motorbrønnen på nesten alt av båter. Bygger ikke mer enn en V8'er eller 4 sylindret motor. . Selv har jeg en Steyr 246 i en Sea Ray 240. Som du ser av bildet under er det god plass til vedlikehold som skifte av kilereimer m.m. En 6'er fra VP og Mercruiser ville ikke fått plass uten ombygging av motorbrønn.

Baaten_des_07_005.jpg

Vurderer du brukt, så kjøp motor komplett med Bravo drev.

La ved link til en kjekk motor men den er nok litt lang til din motorbrønn.

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...t=88&page=3

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...