Hydrox Startet 28.Februar.2007 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2007 Ja, rett og slett. Hvordan fjærner jeg sika uten å skade gelcoat? Har litt sika hist og her på akterspeilet og under badeplattformen min som jeg vil fjærne, men forige eier har gjort godt arbeid. henger som bare pokker. Noen som har et godt snippetrix på dette? Jeg var inne på tanken å skrape det vekk med en trekloss og vaske med rødsprit el. lign. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 28.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 28.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 Ikke dumt forslag det. Selv har jeg brukt en litt myk plastskrape. En sånn til å skrape is av bilvinduet. Vasket med rødsprit. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Arnstein Svart 28.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 Går med Jif på en klut også, men det må jobbes litt. Dagens Jif lager ikke riper. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
båtmekanikeren Svart 28.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 Har du mulighet til å lage en skrape av plexiglass så er den meget effektiv.har prøvd meg frem på mange slags skrape varianter men fant ut at plex var best... Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 28.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 En bitte med plexiglass hørtes jo ut som å være bra, god ide. Men jeg tror jeg prøver med en liten trekloss først, går ikke det så har jeg en bitte plexi. Takker for tips..... Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 28.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 Skrapene som ligger i SWIX klistereskene er utmerkede. Skarpe og skader ikke skroget. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 28.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 Skrapene som ligger i SWIX klistereskene er utmerkede. Skarpe og skader ikke skroget. Selges vel i løsvekt i sportsbutikker for noen få kroner nå for tiden, ikke dumt. Men er ikke dette faktisk en liten bitte plexiglass da?? Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 28.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 Den er ferdig med skarp egg slik at du ikke skraper men sjkærer bort sikaen. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 28.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 De som ligger i eskene med klistervoks er vel laget i hardplast, men de man bruker til gliding av ski (ta av overskuddsvoksen igjen) er laget av plexiglass. Disse kjøpes også løst. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
roaldbj Svart 28.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 Når sikaen er noen måneder gammel virker alltid Autosol. Gelcoaten er så tykk at man kan bruke Autisol i lang tid før det påvirker fargen på gelcoaten. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 28.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 Får ta meg en tur i sportsbutikk å handle båtutstyr da... Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 1.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2007 Sika norge referer bare til "mekanisk" fjerning. Min tolkning blir derfor pussing eller skraping. Noen form for kjemikaler duger ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.