Chiba Startet 28.Februar.2007 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2007 Noen som har klart kunsten å bytte ut eller få bolten som hengsler påhengeren til å gå lett? Motoren er altfor tung å få vippet opp. Til og med vanskelig å trykke ned! Det er en eldre Yamaha 9,9. Har smurt og smurt, banket og slått.... Tips og triks mottas med takk! Hilsen Chiba Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 28.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 (redigert) Hadde tilsavarede problem med en Mariner 4hk. Den tok jeg og demonterte den delen som du fester på brakett som ligger rundt stammen på motoren..(Har den et navn..?) Smurte alt jeg fant inni der godt med fett og satte det sammen igjen. Da gled alt som bare tusann etterpå, svingingen ble også mye lettere. Men jeg vet ikke om det går på din motor.. Redigert 28.Februar.2007 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
chagall Svart 28.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 Er du helt sikker på at du har funnet alle smøreniplene. ?? Kan noen ganger være vanskelig å oppdage. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 28.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 (redigert) Dra ut bolten, pusse av bolt og renske opp hullet. Smøre opp og montere sammen. Tilsynelatende enkelt. I praksis sitter bolten fast og der skal store krefter til for å få den ut. Dersom mulig bør du demontere slik at du får presset bolten ut ved hjelp av ei hydraulisk presse. Alternativt sveise fast ei gjengestang til bolten og terse denne ut ved hjelp av et rør en solid skive og mutter. Sveisen bør være god og gjengestanga ikke altfor spinkel. Skiva kan med fordel ha en ansats slik at gjengestanga sentreres i røret. Oppvarming av alu.godset vil være til hjelp. Redigert 28.Februar.2007 av TMe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chiba Svart 28.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2007 Har prøvd å varme aluminiumen uten at det skjedde noe som helst. Skal i første omgang prøve å få braketten løs fra resten av motoren. Hvis det går greit, havner den i pressa, og da får det briste eller bære....Ønsk meg lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Chiba Svart 23.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2007 Nå har den gamle Yamahaen hvilt på garasjegulvet noen uker med 5-56 og vips, så løsnet den med og dor. Nå må jeg bare ha en ny bolt. Gjengene gikk føyken i forsøket på å på den løse mutter'n! Chiba Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 23.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2007 Ja, jeg pleier også å ta meg en "munnsprut" med 5-56 når jeg føler meg litt dårlig og utilpass.... Virker hver gang.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.