Jump to content

Passer MD2B motorfester til nyere motorer, f.eks. 20xx serien?

LENB

Recommended Posts

Hei, noen som hvet om motorfestene til en md2b passer motorfestene til nyere Volvo Penta motorer?

eks. MD11, 2002/2003, 2020/2030

Kommentar fra moderator:

Emnetittelen er endret, var opprinnelig Kompatible motorfester..

Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette

Jeg byttet fra gammel VP til nyere (fra 2002 til 2030 eller hva det var) i den forrige seilbåten min og måtte gjøre mindre justeringer av motorfestene. Det bestod i å bygge opp et par cm med hardtre - det hadde vært verre hvis noe måtte fjernes.

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

Hei;

med tegninger over stort sett alle motortyper som finnes i arkivet, kan jeg nok vare deg.

MD2B og MDIIC/D er stort sett helt like i fasongen. MD2020 serien ( 2010,2020,2030,2040 ) er helt annerledes i innfestingen. Her må et ombygginger til.

Skal du bytte en gammel MD2B til en mer moderne motor, er innfestings CC målene mest passe på f.eks NANNI 3.75, og 25hp VETUS motor. Bredden er også den samme på tresylindret SOLE, og Lombardini.

Ganske smart egentlig, at Volvo har klart kunststykket at deres egne motorer er de eneste som ikke passer på beddingen til de gamle VP motoren som fantes i stort sett alt mulig rart av båter på 70 tallet...

Suzuki

No boat needed..

sats på en MDIIB. Om du absolutt skal ha gammal dritt altså.

Hvis du heller vil ha en moderne, lett, kraftig og god motor. Kjøper du en Nanni. Eller Vetus. Eller SOLE. Eller Lombardini. Forresten har sistnevte kamreim, så den ville jeg droppa. Yanmar er bra, men dyr.

Suzuki

No boat needed..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...