bliss X Startet 14.November.2003 Del på Facebook Startet 14.November.2003 Dette så tøft ut! Noen som vet om det finnes en link der man kan lese mer? http://www.havna.com/index.phtml?id=2118 Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 15.November.2003 Del på Facebook Svart 15.November.2003 Hei på http://www.seilmagasinet.no/ er det en link. Hvem som hadde selve nyhet først vet jeg ikke. Tøff seilas, tenk å fått med dansker og svensker også så kunne det ha vært start fra 3 forskjellige steder, alle hadde jo 3 distanser. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 15.November.2003 Del på Facebook Svart 15.November.2003 Jeg leste et sted at denne her nærmer seg fulltegning, hva nå det måtte være. Den reaksjonen som denne regattaen har fått skulle kanskje få noen i seilmiljøet til å tenke en gang til. Det ser ut til at tur/hav folket vil ha litt mer enn 2 timer stolpeseilas på Onsdag kveld. Seilaser over to/tre dager ser ut til å bli mer og mer populært. Skagen Race har jo tatt helt av. For ikke å glemme Færdern, Norges nest største idrettsarrangement etter Norway Cup. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Sebaldus Svart 15.November.2003 Del på Facebook Svart 15.November.2003 Håper vi snart får noen nordmenn som hevder seg i internasjonale regattaer av typen Around Alone og Mini Transat. Dette er spennende saker. Får vi det ville kanskje tv begynne å sende litt av dette slik de nå gjør med rally? Har vært en del slike regattaer på tv, men desverre ikke på kanaler som jeg får inn. Sitér dette innlegget Link to post
aaa Svart 17.November.2003 Del på Facebook Svart 17.November.2003 Noen som vet om det finnes en link der man kan lese mer?Det står litt om regattaen på Fredrikstad Seilforening sine sider også.http://www.fredrikstad-seilforening.no/Def...asp?ItemID=1391 Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 19.November.2003 Del på Facebook Svart 19.November.2003 Norges-rekord i interesse: 61 båter påmeldt Deltagerlisten for Watski Skagerrak TwoStar vokser praktisk talt fra time til time, og i skrivende stund; en drøy uke etter at regattaen ble lansert teller listen 61 lag! Det må være Norges-rekord når det gjelder regatta-interesse! Nå har arrangøren, Fredrikstad Seilforening, satt et foreløpig tak på 75 lag, så vil du være med, bør det reageres kvikt! Båter som kommer etter den 75., vil bli satt på venteliste. Knallbra!! Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 19.November.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2003 Litt rart at regattaen har fått så stor oppslutning. Det må være beinhardt å seile så lenge med bare to mann ombord. Skal bli spennende å se hvor mange som fullfører. Sitér dette innlegget Link to post
Stavanger_Seil_AS Svart 21.November.2003 Del på Facebook Svart 21.November.2003 man har ikke lov til å bruke autopilot i denne regattaen heller? eller? uansett dessverre start og målgang litt langt ifra stavanger. jeg seilte sammen med to andre først 500 mil og så 550 mil i ett strekk nå i november og da var det greit å ha en god autopilot. Litt kuling og litt storm men stort sett medvind og god båtfart. Sitér dette innlegget Link to post
aaa Svart 24.November.2003 Del på Facebook Svart 24.November.2003 90 påmeldt og arrangøren jobber med å utvide kapasiteten. Skal bli spennende å se hvor mange som starter. Dette ser ut til å ha tiltrukket seg "alt som er av seilkjendiser". Se artikler på www.seilas.no og www.havna.com Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.November.2003 Del på Facebook Svart 27.November.2003 Norge har vel ikke gitt opp sitt anspråk på en del av Antarktis !!! isåfall måste vel dette betraktas som Norges hardeste regatta! http://www.antarcticacup.com/ Man runder ju en bit av Norge........... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Amorosa Svart 17.Desember.2004 Del på Facebook Svart 17.Desember.2004 Neste års seilas er allerede fulltegnet. 150 båter påmeldt i løpet av 24 timer Watski Skagerak seilasen Sitér dette innlegget Link to post
junkern Svart 17.Desember.2004 Del på Facebook Svart 17.Desember.2004 Dette høres morro ut, kunne absolutt tenkt meg å være med i en slik regatta. At det er så stor oppslutning er jo gledelig, det tyder jo på at det sannsynligvis vil komme flere slike seilaser etter hvert. Jeg er spent på hvordan det blir med navigeringen, spesielt folk som ikke er lokalkjent i skjærgården osv., kan være en utfordring å navigere etter to døgns sammenhengende seilas, mørkt, kanskje litt tåke og mange fine skjær å gå på. Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 15.Juni.2005 Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 Årets start går idag fra Hankø. Start kl. 17.00 Alle båter er utstyrt med tracking og kan følges her Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 15.Juni.2005 Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 Satt og noterte målgang i Arendal i fjor, tror det var en skikkelig tøff seilas for mange av dem, ser ikke ut til å bli samme været i år. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
pero Svart 15.Juni.2005 Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 (redigert) Dette var tøft. Satt og fulgte Tarzan i laveste lys-klasse. Har tydeligvis med seg gps-senderen i bilen, kjørte 59 knop sydover på E18 i Vestfold.. (rettet, har vel aldri vært E6 i Vestfold..) Kan bli spennende å se når regattaen starter. Pero. Redigert 15.Juni.2005 av pero (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
seilbåt Svart 16.Juni.2005 Del på Facebook Svart 16.Juni.2005 Hei, ja det er ikke tvil om at dette er en tøff regatta. Men dere fra andre steder i landet burde slengt dere med på vestlandets tøffeste regatta Shetland Race. Dette er en kjempe regatta med en utfordrende seilas, og noen flotte dager i havn på Shetland. Befolkningen der tar kjempe godt i mot oss. Den starter på Onsdag 22.06.05 den kan følges på seilmagasinets sider. Shetland Race Seilmagasinet Sitér dette innlegget Link to post
seilbåt Svart 16.Juni.2005 Del på Facebook Svart 16.Juni.2005 utroligt bra det sporingssystemet, seilsporten blir litt mer publikumsvennlig med dette. håper dette blir gjennomført på flere regattaer. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 16.Juni.2005 Del på Facebook Svart 16.Juni.2005 Norges hardeste regatta? - Det var nok knalltøft i fjor, men i følge bloggen på Seilmagasinet sine sider, og det jeg snakket med folk i dag på brygga, så var det reine sjarmøretappen i år. Etter det jeg husker hadde første båt inni fjor, en trimaran, hatt en snittfart på 13 knop - med topp på 23 eller 28.... ikke riktig slik i år. men det er sikkert tøfft uansett, det blir mange timer å holde seg våken.... Sporingssystemet er helt rått - det er jo så mye lettere å følge med. Det var endel tekniske problemer, men det ser ut til at det meste har ordnet seg... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Hallaron Svart 14.Juni.2006 Del på Facebook Svart 14.Juni.2006 Årets Twostar regatta er i gang! Det blir vel neppe så dramatisk som for to år siden, men båtene har fint driv nedover kysten og ligger i 6-7 knop... De første båtene er ventet inn til arendal i 5-6 tiden i morgen tidlig. Båtene rapporterer posisjon og vi kan følge hele regattaen på nettet. Dette fungerer mye bedre enn i fjor !! Følg med på regattaen! Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Halcyon Svart 14.Juni.2006 Del på Facebook Svart 14.Juni.2006 hvis den husmor reggaten (watski) er norges hardeste er det ikke mye tøffe seiler i norge Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 15.Juni.2006 Del på Facebook Svart 15.Juni.2006 hvis den husmor reggaten (watski) er norges hardeste er det ikke mye tøffe seiler i norge Tja, i år har vel Hovdan Skagen Race lagt lista passe høyt, men det er opp til værgudene å legge til rette for tøffere seilaser egentlig. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 15.Juni.2006 Del på Facebook Svart 15.Juni.2006 Ikke meg som laget overskriften på tråden. I år kan ikke første etappe bli regnet som veldig hard. De jeg snakket med hadde kost seg skikkelig i natt, en lang lens uten de store utfordringer, men det var noen broach i går kveld... For to år siden var det nok en skikkelig tøff opplevelse, da målte vi 18-20 s/m i kastene inne på havna i Arendal og første båten som kom inn hadde 26knop som maxfart på loggen. Mastebrudd, bombrudd, revnede seil osv. Gjorde sitt til at det ble ..... spennende. Men Halcyon er nok litt av en tøffing som bare ler av slike forhold siden det er en husmorregatta... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
ulysses Svart 15.Juni.2006 Del på Facebook Svart 15.Juni.2006 hvis den husmor reggaten (watski) er norges hardeste er det ikke mye tøffe seiler i norge Får vi se Halcyon i OneStar? Det er jo litt tøffere å seile omtrent samme ruta solo, pga den uungåelige søvnmangelen som oppstår etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 15.Juni.2006 Del på Facebook Svart 15.Juni.2006 At alle shorthanded regattaer heter noe med STAR i navnet er egentlig litt corny. Den originale OSTAR er altså Observer Single-handed Trans Atlantic Race. Altså over Atlanteren. Ingen av de norske STAR regattaene er i nærheten av å være Trans-Atlantiske såvidt jeg vet... Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Hallaron Svart 15.Juni.2006 Del på Facebook Svart 15.Juni.2006 Å seile over atlanteren (alene?) stiller i en helt annen divisjon, er det noen her på BP som har gjort dette? Hadde vært morsomt å høre erfaringer og meninger. Jeg mener imdlertid dette er en ganske morsom regatta, bl.a.fordi man kan følge den på nettet. Tror nok mange av oss skribenter på BP (meg selv inkludert), hadde lært litt og fått kjørt oss litt under en twostar regatta med tøffe vindforhold.. Båten min har imidlertid lystall på 0,99 så jeg får ikke være med i denne regattaen med den båten jeg har nå.... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.