Jump to content

Lim som tåler diesel?

torbi

Recommended Posts

Holder på med diesel pumpe, no skifter eg lufteskrue til diesel pumpe, men den nedeste del av lufteskrue er en aluminium som var limt på pumpe(metall) fra før av, men da eg skulle skifte lufteskrue løsnet den nederste del og eg kunne se at den var limt fra før av. så eg må få kjøpt lim i morgen, men HVILKEN type lim :confused: , på forhånd takk.

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Etter egen erfaring fungerer to komponent best. Testet ut div lim i forhold til diesel for et par år siden og endte opp med epoxy. Har også sett at det har blitt benyttet polyester..

Bilder av problemet hadde vert flott, lettere å se en ev. løsning da. Dersom det er muligt ville nye jenger og skrue vert best...

Problemet med de fleste limtypene jeg testet var at de gikk i oppløsning etter en tid....

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Testet ut div lim i forhold til diesel for et par år siden og endte opp med epoxy. Har også sett at det har blitt benyttet polyester..

Altså araltidt :boxing::wink:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Holder på med diesel pumpe, no skifter eg lufteskrue til diesel pumpe, men den nedeste del av lufteskrue er en aluminium som var limt på pumpe(metall) fra før av, men da eg skulle skifte lufteskrue løsnet den nederste del og eg kunne se at den var limt fra før av. så eg må få kjøpt lim i morgen, men HVILKEN type lim :confused: , på forhånd takk.

Jeg forsøker å se for meg hvor delen som falt av nå faktisk har havnet?

Hva er arealet til bruddstedet?

eg skjønner at dere vil helst ha bilde, men eg er helt grønn på dette digitalefoto og pc,en, men eg har tatt bilde av de på mms tlf :smiley: ...... etter å ha sett på maritim kataloget ser eg enten super epoksy lim eller loctite lim som kan brukes :confused: ...

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...