lano2 Startet 3.Mars.2007 Link til dette innlegget Startet 3.Mars.2007 Er dette den optimale forbruksbatteribanken ? Tåler disse 80 % utladning ? Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 3.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 I følge http://www.1st-optima-batteries.com/ er de perfekte :-) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 3.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Tåler de 80 % utladning ? ( Noen som kan teste for meg ? ) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 3.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Svaret er vel nei .. Deep Cycle refers to applications that typically discharge 60 to 70% or more of the battery capacity. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 3.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Planen min er 10 slike..... Hvor kjøper man de billigst ? Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 3.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Vil batteri-vakten til Seatronic fungere med Optima batterier ? Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 3.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 ..eller skal jeg gå for Biltema, som blir kastet på dynga hver høst .... Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 3.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 jeg har hørt at Optima Batterier er Kun til start og ikke til forbruk :nono: Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
lano2 Svart 3.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Åååå?? Er det ikke det Knut Frostad bruker da ? Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 3.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 (redigert) jo det bruker han Optima Batterier fant ikke noe sted at dette er forbruksbatterier men startbatterier Redigert 3.Mars.2007 av Hilmar2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
horg Svart 3.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 (redigert) Hva betyr de forskjellige fargene Optima i forsvaret? Farge Type Kapasitet/C20 StartytelseCA StartytelseCCA Spesialitet Red Top RT S 4,2 50 Ah 1050 Ampere 830Ampere Startbatteri beregnet på tøffe omgivelser med slag og vibrasjoner som landbruk, anlegg, racing. Red Top 1050U 50 Ah 1050 Ampere 830 Ampere Med sidetilkobling som til GM biler, ellers som over. YT S 4,2 Yellow Top 1000S 55 Ah 1000 Ampere 750 Ampere Benyttes der hvor normal bruk består av opp og utladinger. Det eneste batteriet for syklisk drift som i tillegg har en fabelaktig startytelse. Redigert 3.Mars.2007 av horg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 3.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 (redigert) Det blir Optima eller Haze på meg.... Nå er det opp til dere å overbevise meg !! http://www.gylling.no/hazebaat.htm Redigert 3.Mars.2007 av lano2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 3.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Haze batterier de så lekre ut! det er nok bedre enn optima de egner seg best til start! Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
lano2 Svart 3.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Jeg skal ha meg MANGE av : Haze HZY-MR12-230 !!! Hvor kjøper man det i Mandal ? Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 3.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Kan man kjøre gaffel-truck ned i en Regina ? Rakkeren veier 70 kg ! Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 3.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Hei. Jeg har 2 rød optima båt nå.1 Start og 1 baugpropell. Forbrukbatterier Varta. Tidligere båt jeg hadde optima rød i 9 år. Ingen problem og bestandig start motor. At-le Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 3.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Jeg har også Optima på start, men tror( trodde) at de gule ville funke på forbruk..... Hvis de ikke gjør det, så stabler jeg inn en stabel med Haze 245 Ah... Må jo ha såpass at jeg kan ha varmekablene på under teak'en ...... Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 3.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Hei.Jeg har 2 rød optima båt nå.1 Start og 1 baugpropell. At-le Du høres ikke helt edru ut.... Sitér dette innlegget Link to post
tola Svart 3.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Hei Lano2 Det var vel vel aldri deg som stakk av gårde med V75'en på Sørlandets Travpark i kveld, totalt 32,6 mill. ! Hvis det ikke var deg og du ikke trykker pengene selv er dette et godt alternativ. Kjøpte 6 stk. selv i forrige uke og hadde nok kjøpt flere om jeg bare hadde hatt plass i båten. Har ikke montert dem ennå, bare tatt en kjapp belastningstest på dem. Det ser riktig bra ut. Tekniske data finner du her. Etter min mening skal man ikke gå blindt etter batterier som tåler dyputladning. Kjøp heller en så stor batteribank at du aldri, eller nesten aldri, dyputlader den. Mvh Tola Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 3.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Nei, hester bør holde seg under dekk, men takk for tipset !! Plass er jo selvfølgelig også et tema for meg. Tross alt så tar jo plassen under salongen slutt engang ..... Sukk !! Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 3.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Så da blir det 70 kg pr batteri på meg i år. Det spørs om ikke båten synker snart. ... Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 3.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Levete de båten med dårlige billige batterier ? eller har eiere ødelagt dem ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
At-le Svart 3.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Så da blir det 70 kg pr batteri på meg i år. Det spørs om ikke båten synker snart. ... Hva koster den?? 3-4-5000 kr??? At-le Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 3.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Neida, de leverte med GEL, men eieren elsker å la kjøleboks og hovedstrømsbryter stå på , når båten er i vinteropplag. Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 3.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Ang Optima batt Det er vanlig å bruke "Yellow topp" til forbruk og "Red topp" til Start på mange fartøy, helt konge batterier. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.