Jump to content

Optima Yellow Top som forbruksbatteri?

lano2

Recommended Posts

Hva betyr de forskjellige fargene Optima i forsvaret?

Farge Type Kapasitet/C20 StartytelseCA StartytelseCCA Spesialitet

Red Top RT S 4,2 50 Ah 1050 Ampere 830Ampere Startbatteri beregnet på tøffe omgivelser med slag og vibrasjoner som landbruk, anlegg, racing.

Red Top 1050U 50 Ah 1050 Ampere 830 Ampere Med sidetilkobling som til GM biler, ellers som over.

YT S 4,2 Yellow Top 1000S 55 Ah 1000 Ampere 750 Ampere Benyttes der hvor normal bruk består av opp og utladinger. Det eneste batteriet for syklisk drift som i tillegg har en fabelaktig startytelse.

Redigert av horg (see edit history)

Jeg har også Optima på start, men tror( trodde) at de gule ville funke på forbruk..... Hvis de ikke gjør det, så stabler jeg inn en stabel med Haze 245 Ah...

Må jo ha såpass at jeg kan ha varmekablene på under teak'en ......

Hei Lano2

Det var vel vel aldri deg som stakk av gårde med V75'en på Sørlandets Travpark i kveld, totalt 32,6 mill. !

Hvis det ikke var deg og du ikke trykker pengene selv er dette et godt alternativ. Kjøpte 6 stk. selv i forrige

uke og hadde nok kjøpt flere om jeg bare hadde hatt plass i båten. Har ikke montert dem ennå, bare tatt en kjapp

belastningstest på dem. Det ser riktig bra ut.

Tekniske data finner du her.

Etter min mening skal man ikke gå blindt etter batterier som tåler dyputladning. Kjøp heller en så

stor batteribank at du aldri, eller nesten aldri, dyputlader den.

Mvh Tola

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...