Jump to content

Viksund 44 og Viksund 50

Bitteliten

Recommended Posts

Jeg skvatt litt i godstolen da jeg så siste annonse fra Viksund i Båtmagasinet. Her stod det at de nå vare leverandør av båter opp til 50 fot (!)

På deres web side finner jeg da følgende info:

Viksund har inngått et formelt sammarbeid med Gulf Craft Inc om enerett for import av deres Majesty båter i det skandinaviske markedet.

Gulf Craft er den største frititdsbåt produsenten i midt-østen regionen, og fra sitt hovedkontor i Dubai/Forente Arabiske Emirater har de siden 1982 levert nyskapende og meget solide båter i størrelsesorden 20-130 fot til fornøyde kunder verden over. Merkevarenavnet "Majesty Yachts" er god kjent, og det er derfor vi med stor glede kan annonsere vårt formelle samarbeid.

I det skandinaviske markedet vil båtene forhandles under merkevarenavnet "Viksund Majesty". Viksund Majesty serien vil forene norske tradisjoner med et internasjonalt preg.

.

Er ikke helt sikker på hvordan man skal tolke dette. Viksund er et skikkelig norsk varemerke med traust tradisjon. Så trykker de inn "Azimut" lignede båter produsert i fjerne østen under samme varemerke. Lurer litt på om de har tenkt på troverdighet til varemerket i denne sammenhengen :rolleyes:

majesty50.jpg

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Jeg er litt usikker på dette, men har ikke Viknes og Selfa forbinnelser fra viksund produksjon fra "gamle dager"?

Denne, (bildet er stjålet fra en finn-annonse) skal være en viksund, men jeg har sett noen kalle dem viknes/viksund.

3_-1823873518.jpg

Ellers ble det produsert noe Viksund på rødskjær i Troms, ble dette kjøpt opp Selfa?

Er ikke helt sikker på hvordan man skal tolke dette. Viksund er et skikkelig norsk varemerke med traust tradisjon. Så trykker de inn "Azimut" lignede båter produsert i fjerne østen under samme varemerke. Lurer litt på om de har tenkt på troverdighet til varemerket i denne sammenhengen

Varemerket til Viksund er vel allerede noe utvannet, ettersom de (Viksund smallboat-samme slekten) i flere år nå har drevet småbåtproduksjonen på Sri Lanka. Så om de supplerer med litt luksus fra det fjerne østen endrer vel ikke så mye på dette. Det viktigste er vel at den enkelte kjøper er klar over hvor dennes nye "Viksund" har sin opprinnelse.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...