ter-av Startet 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2007 Jeg la inn dette spørsmålet i en annen tråd, men uten å få svar. Prøver derfor igjen: Skal kjøpe livredningsbøye - og lurer litt på hva jeg skal velge. Såvidt jeg har kunnet registrere synes det som om seilerfolket foretrekker hesteskoutgaven, mens motorbåtfolket (de få som har) ofte har valgt den runde utgaven. Bare smak og behag? Hva ville dere valgt og hvorfor? mvh ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Frøken Fryd Svart 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 (redigert) Jeg hiver meg på denne og. Båten er hvit, hvit eller oransje redningsbøye? Redigert 4.Mars.2007 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 (redigert) Redningsbøyen er ikke tenkt til og matche båten Oransje er lettere og se enn hvit Redigert 4.Mars.2007 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 Hvit syntes jeg. Litt posør faktor må til. Jeg kjører konsekvent blått og hvitt i farger utvendig. I år bytter jeg til hvit stripe og fendere med blå topper. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 Hestesko, og det er sikkerhetsutstyr, da skal fargen være synlig på havet i dårlig vær. Orange.Rød, ikke hvit eller blå. Markeringbøye, kasteline, er noe som også motorbåtfolket burde hatt. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Avmønstret4 Svart 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 Tror det er viktigere med brukervennlighet. En rund redningsbøye vil jeg tro er vanskeligere å få over hodet og armer kontra en hesteskobøye som en bare kan gli inn i Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 4.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 Hestesko, og det er sikkerhetsutstyr, da skal fargen være synlig på havet i dårlig vær. Orange.Rød, ikke hvit eller blå.Markeringbøye, kasteline, er noe som også motorbåtfolket burde hatt. Kasteline har jeg hatt noen år. Markeringsbøye er selvfølgelig en god ide. Men når det gjelder farge: Er egentlig rød/orange lettest å se? Er klar over at det er standard på mye sikkerhetsutstyr, men min erfaring er at hvitt faktisk er lettere å se i sjøen - ikke minst dersom det er litt dårlig lys. For eksempel mener jeg det er lettere å få øye på de hvite markørene eller dunkene som er festet til fiskerutstyr - og de er det mange av nedover Oslofjorden. Flere som vil dele sin erfaring her? mvh ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Nils Svart 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 Skal du inn i ein rund bøye, trykker du sida som er nærast deg ned, og bøyen vippar over hovudet. Enkelt som berre det når du veit det. I båten har eg gul hestesko, uvisst av kva grunn, men det er sikkert fordi denne passer til stativet på hekken, og fordi alle andre har hesteskobøye. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 Når det er skum på vannet er hvit ikke lett å se. Vet ikke hvor mye bedre det er med gult, men noe bedre må det vel være. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 Hvit hestesko Ter-av ! På Slagskibet kan jeg gå for hvit eller rød/hvit,men aldri oransje eller gul. Det blir stygt med sikkerhetsfargene selv om jeg veldig godt skjønner tanken bak det . Ville nok også vurdert å ha et røyksignal innen rekkevidde til å henge på bøya. Finnes det forresten noen brukbare oppheng til motorbåt med kalesje ? Er antagelig ikke særlig smart å ha den på fordekket heller. Sitér dette innlegget Link to post
loffern Svart 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 Synes igrunn det er merkelig at det selges hvitt redningsutstyr, burde absolutt ikke vært godkjent!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.