troja Startet 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2007 hei mulig et dumt spørsmål dette men hva må jeg oppgi av innfo når jeg skal bestille nye filter tenker da på finfiltre og grovfiltre(vannuskilleren) det er vell innmaten som skiftes? motoren er en yanmar ysm 12g holder det med disse opplysningene eller må jeg finne ut mere om type grovfilter osv? Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 Grovfilter m/evt vannutskiller er gjerne på 10 micron (str på partikler det slipper gjennom) Finfilter er gjerne på 5 micron. Flødet bør også oppgis, hvor mye diesel som passerer filteret i timen. Ikke bare hva motoren bruker. Mange moderne motorer returnerer mye diesel så det totale flødet blir stort. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 Sorry leste ikke spm skikkelig. Finfilter på motor holder det å oppgi motortype. For/grovfilter kan være hva som helst. Som oftest av typen Racor, CAV eller Hengst/Bosch holder. Volvo Penta har forskjellige filter som passer til alle...eller Maskin Teknisk Sitér dette innlegget Link to post
troja Svart 5.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2007 takk for svar da har jeg blitt litt klokere Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.