Hydrox Startet 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2007 (redigert) Hva forsegler jeg utskjæringen for transom i hekken med? Kan jeg bruke noe slikt som dette å smøre på for å hindre at vann trekker inn i akterspeilet? Redigert 4.Mars.2007 av Hydrox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2007 Selv har jeg brukt vanlig epoxyprimer til å forsegle div utskjeringer jeg har gjort i båten. Det vil si, den forrige båten. Tenkte å bruke samme metode på Sea Ray'en når jeg skal til med nye gjennomføringer til WC og septik. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
borre16610 Svart 5.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2007 Hei. Hvorfor ikke bruke vanlig top coat? Resten av båten er jo "forseglet" med dette innvendig... Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2007 Top coat er vell ikke helt vanntett. Det er vell derfor det anbefales to-komp primer under vannlinja. Jeg hadde valgt denne eller tilsvarende. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
eysteind Svart 5.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2007 I monteringsanvisningen til mitt drev, anbefales det topgoat. Har selv ikke forseglet kanten, da treverket var ørlite grann fuktig. Har derfor tenkt å tørke opp fuktigheten før den forsegles... Sitér dette innlegget Link to post
borre16610 Svart 5.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2007 Nei, den er ikke tett. Det var det som var poenget, men det er ikke resten av båten heller. Kanskje med untak av bunnen, som jeg går ut i fra har fått fem strøk med epixy primer. Skal ikke ligge vann her, med mindre det er vann til bunnpannen i motorrommet da... Regner med at Frode kan gi sine gjestene hvite tøffler, når de skal inspisere den nye maskinen:) Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 6.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2007 Hvite tøffler..?? Det får holde med svenske vernetøffler.... ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.