nor star 290.. Startet 5.Mars.2007 Del på Facebook Startet 5.Mars.2007 noen som kan forklare om dette er en brukandes motor, lurer på en båt med 2 stk av denne mtoren med borg warner gir motorer er total overhalt i 2004 og går med 2300 omdr. på fullt motorer er 78 mod og såg veldig bra ut men jeg har ikke vært borti ford motorer før trenger derfor litt hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Ford Dover blokk... sikkert 5.8L, turbo og intercooler, marinisert av Sabre Marine, som leverte gode mariniserings deler og fremdeles jobber i marine diesel bransjen. Gode slitere, røyker ved oppstart, men vil svive evig med vettug bruk ... eneste jeg henger meg opp i er full RPM 2300 ... synes å huske at disse skal ha 2500 med belastning, men kan ta feil.... sjekk håndboken (hvis de er ombord). Hvis en bare får 2300, og 2500 er "normalen", så skyldes det muligens et par ting; 1 for store propeller ... dette kan være dyrt da maskinene sliter for mye og mekanisk slitasje er mulig 2 Groe .... sjekk skrog 3 Drivstoff filter, eller luft filter er tett... hvis drivstoff filter ... hvorfor? ... dieseldyr ?? Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
nordan family 27 Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Instruksjonsbok for denne er i dokumentarkivet. 212 HK er nok en 180 HK som er oppgradert med andre turboer. Volumet er 5.95 liter. Trodde turtallet skulle være 2450 - det skal det være på min 2704 150 HK. www.kdtrading.no har også en del generelle data om motoren på sin hjemmeside. Mitt inntrykk er at det er en solid jernklump - ryker litt (en del) når den er kald, en det er allerede nevnt. Sitér dette innlegget Link to post
870 Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 (redigert) Jeg hadde en slik maskin i en Viking 28, mener å huske at turtallet lå på 2650 på max (forøvrig en fantastisk maskin) Redigert 5.Mars.2007 av 870 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 noen som kan forklare om dette er en brukandes motor, lurer på en båt med 2 stk av denne mtoren med borg warner gir motorer er total overhalt i 2004 og går med 2300 omdr. på fullt motorer er 78 mod og såg veldig bra ut men jeg har ikke vært borti ford motorer før trenger derfor litt hjelp Har også Ford 2704, men den heter Sabb Ford og er marinisert av Sabb motor i Bergen. Den har stått i en båt der den ble hardt belastet før jeg kjøpte den, måtte ha en overhaling for noen år siden Nå virker den frisk og fin - røyker ved oppstart. Turtall maks 2450. Legger ved en link Sabre hvor motoren er omtalt. Sitér dette innlegget Link to post
senior Svart 17.Juli.2009 Del på Facebook Svart 17.Juli.2009 Har en Ford Sabre 2704 og har fått problemer med kjølingen. Kontaktet Sabb Motor i Bergen fordi også jeg trodde at jeg hadde en ford sabb. Der fikk jeg vite at det ikke finnes noen Ford Sabb 2704, men en Ford Sabre 2704 som sabb motor ikke har noen befatning med. Bare et instrument på kontrollpanelet. Så det var det. Jeg er plaget med falske alarmer for kjølevannet og at kjølevannet plutslig ekspanderer når jeg går med ca 14 knop. Etter ca en til to timer. Kjølevannstemperaturene er flotte helt til det starter å ekspandere opp på ekspansjonstanken. Hva kan årsaken være? Selvfølgelig mye, men har noen samme erfaring? Jeg mister også vann fra systemet når motoren går. Hos Sabb Bergern var det ingen ting å hente. De hadde ingen ting med ford sabre 2704 å gjøre Jeg trodde at jeg hadde kjøpt en Sabb marinisert motor. Lurt meg selv Sitér dette innlegget Link to post
senior Svart 17.Juli.2009 Del på Facebook Svart 17.Juli.2009 Har en Ford Sabre 2704 og har fått problemer med kjølingen. Kontaktet Sabb Motor i Bergen fordi også jeg trodde at jeg hadde en ford sabb. Der fikk jeg vite at det ikke finnes noen Ford Sabb 2704, men en Ford Sabre 2704 som sabb motor ikke har noen befatning med. Bare et instrument på kontrollpanelet. Så det var det. Jeg er plaget med falske alarmer for kjølevannet og at kjølevannet plutslig ekspanderer når jeg går med ca 14 knop. Etter ca en til to timer. Kjølevannstemperaturene er flotte helt til det starter å ekspandere opp på ekspansjonstanken. Hva kan årsaken være? Selvfølgelig mye, men har noen samme erfaring? Jeg mister også vann fra systemet når motoren går. Hos Sabb Bergern var det ingen ting å hente. De hadde ingen ting med ford sabre 2704 å gjøre Jeg trodde at jeg hadde kjøpt en Sabb marinisert motor. Lurt meg selv Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.