Jump to content

Suzuki 4hk, eldre mod.

SRA

Recommended Posts

Det er vel brytepinne på denne, og det pleier å være festet reservebrytepinner og propellsplinter under dekselet på motoren.............. -hvis du skulle være så uheldig å kjøre den i bunnen....... :wink::cool::cool:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Har hatt lignende problemer på to motorer før. Jeg måtte bytte propell på begge...

Hvor de er billige vet jeg ikke forsøk på markedet og på finn under motmotor deler...

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Har en eldre 4HK suzuki, spinner på full guffe, virker som vulk er gåen i propell (greier å dreie den med håndkraft)

- kan dette festes på noe vis??

Min erfaring er at det går ikke!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Been there.done that.

Gammel 8hester yamaha. Tok propell i en søyleboremaskin og borret et hull akkurat i overgang mellom propellboss og hylsa som sporet til brytepinnen er i, slik at halve hullet var i propellboss og resten i hylsa. gjenget opp til en 6mm bolt, skrudde bolt inn og kappet det som var utforbi. En sånn på hver side, og det har holdt i 3 år nå.

Lykke til :smiley:

Hei og hå

Regent

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...