Jump to content

Stålbåt og rust

Sealord

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Jeg kjører rundt i en stålbåt med teak og mahogny overbygg. Båten er fin den, men vedlikeholdet krever sitt som på de fleste båter. Et av de småproblemene jeg sliter med er at det kommer rust på spesielle, utsatte punkter på båten. Skroget er OK, men i overgangen mellom stål og tre er det enkelte steder hvor rusten kommer med jevne mellomrom.

Spørsmålet er: Finnes det noe "lurium" som varig hindrer oppblomstring av gammel rust? Jeg har selvfølgelig prøvd de vanlige bilpleieproduktene, Rustkiller og alt det der. Det holder et år eller to. men så kommer det igjen.

Noen som har funnet noe bra middel eller metode?

Liberty :confused:

Hei, du skriver at det er rustproblemer i overgang mellom tre og stål. Det kan kanskje komme av at treet trekker fuktighet, og og at denne fuktigheten er årsaken til problemet.Jeg ville prøvd å skrape helt rent i overgangen, både lakk og rust, la tørke (når solen og varmen kommer) og sette inn treverket med prenetrerende Owatrol, som også er rusthindrende. Denne oljen brukes mye av veteranbilfolket, på understell o.l. Kan med fordel brukes alle steder hvor det senere skal males, når det har tørket etpar døgn. :yesnod:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...