Jump to content

Hvem selger topcoat i Bergen

Hydrox

Recommended Posts

Holder ikke med maling i maskinrommet mitt, jeg trenger topcoat som fyller litt bedre enn maling. Nå har jeg revet ut en del lydfellematter og kommet inn på ren glassfiberduk. Men hvem selger dette i Bergen, har prøvd litt rundt om kring uten hell. Var inne på tanken om å prøve Askeladden men det er langt å kjøre, litt langt i hvert fall.

Vel; de SIER de har det.

Det de FAKTISK har, er en 2 komponent Polyurehtanmaling på epoxybasis. Flott maling, fin pris, men altså neppe noen toppcoat.

Suzuki

Ok,visste ikke det..Kjøpte ett par bokser selv for ei tid tilbake,står topcoat på boksen..

Det de FAKTISK har, er en 2 komponent Polyurehtanmaling på epoxybasis. Flott maling, fin pris, men altså neppe noen toppcoat.
Riktig det.

Men Biltema har også gelcoat.

Og gelcoat + 3% voksløsning = topcoat.

Jeg setter den igang med herder #1, så den er enten iso- eller ortopolyester basert.

Vet ikke helt hvor den kommer fra, men har hørt at det er Neste.

Gelcoaten som Biltema selger leveres i bokser på størrelse med ett fingerbøl...

Jeg trenger noe som glatter flatene som i dag er ren laminat uten coating. Maling er nok ikke løsningen for min del.
Da er det ikke topcoat du skal bruke, denne er matt i overflaten. Du må bruke 2-komp. polyuretane lakk.
Da er det ikke topcoat du skal bruke, denne er matt i overflaten. Du må bruke 2-komp. polyuretane lakk.

I så fall vil vel Biltema sin "Topcoat" funke fint til dette formålet. Viss denne vert påført med kost/rulle i u-tynna tilstand har den ein ganske tjukk konsistens som glatter ut det meste. (ein liten overdrivelse muligens :wink: ) Blank og fin vert den også, men der er det ikkje alle som er heilt einig med meg :wink:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

my_ads.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...