Hydrox Startet 9.Mars.2007 Link til dette innlegget Startet 9.Mars.2007 Holder ikke med maling i maskinrommet mitt, jeg trenger topcoat som fyller litt bedre enn maling. Nå har jeg revet ut en del lydfellematter og kommet inn på ren glassfiberduk. Men hvem selger dette i Bergen, har prøvd litt rundt om kring uten hell. Var inne på tanken om å prøve Askeladden men det er langt å kjøre, litt langt i hvert fall. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 9.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2007 Hvorfor trenger du topcoat da ? Holder plenty med International 1 komponent. Den heter Interlac tror jeg og kommer i flere farger. Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 9.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2007 Biltema har det. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 9.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2007 Biltema har det. Vel; de SIER de har det. Det de FAKTISK har, er en 2 komponent Polyurehtanmaling på epoxybasis. Flott maling, fin pris, men altså neppe noen toppcoat. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Hydrox Svart 9.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2007 Biltema..?? Glem det, dette er en Windy.... Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 9.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2007 Jeg trenger noe som glatter flatene som i dag er ren laminat uten coating. Maling er nok ikke løsningen for min del. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 9.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2007 Toplac blir glatt. Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 9.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2007 Vel; de SIER de har det.Det de FAKTISK har, er en 2 komponent Polyurehtanmaling på epoxybasis. Flott maling, fin pris, men altså neppe noen toppcoat. Suzuki Ok,visste ikke det..Kjøpte ett par bokser selv for ei tid tilbake,står topcoat på boksen.. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 9.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2007 Toplac blir glatt. Men det hjelper ikke meg når jeg har en ru overflate som jeg vil ha glatt. Jeg vil ha topcoat i hele maskinrommet, ikke bare i bunn slik det er i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 9.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2007 Hvis overflata er ru så kan du jo lime på disse hvite platene fra Maritim da ? Og gjør det noe om du har ru overflate, skal du ikke støydempe i kjelleren da ? Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 9.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2007 Jeg tviler på det blir plass til støydemping i forkant av maskinen, er dette skottet jeg vil ha fin overflate på. Dempematter må jeg evt. ha på utsiden av dette skottet selv om dette ikke er det mest ideelle. Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 9.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2007 Prøv HER. Sverre Sitér dette innlegget Link to post
borre16610 Svart 10.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2007 Hei Frode, Disse har i hvert fall Jotuns poyester, om de ikke har topcoat må de da skaffe det! Faannessen Carl Engros - Butikk Skoltegrunnskaien 1, 5003 Bergen 55 54 91 80 http://www.faannessen.no/prisliste3.htm#POLYESTER Ringer deg om mål i morgen ettermiddag Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 10.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2007 Toppcoat får du kjøpe i bøtter og spann hos feks. Arna Plast i Ytre Arna industrihus, eller AR_HA plast på Nordås Sitér dette innlegget Link to post
fjordholmen Svart 10.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2007 Arna plast på Arna Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 10.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2007 Biltema har det. Topcoat eller ikkje, nytten gjer den i alle fall. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Hydrox Svart 10.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2007 Er AR-HA plast åpne på lørdager?? Høres i grunnen ut som en mandag til fredag bedreft. Nordås er jo sånn ca midt i mellom kåken og båten min... :D Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 10.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2007 Det de FAKTISK har, er en 2 komponent Polyurehtanmaling på epoxybasis. Flott maling, fin pris, men altså neppe noen toppcoat.Riktig det.Men Biltema har også gelcoat. Og gelcoat + 3% voksløsning = topcoat. Jeg setter den igang med herder #1, så den er enten iso- eller ortopolyester basert. Vet ikke helt hvor den kommer fra, men har hørt at det er Neste. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 10.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2007 rart egentlig, at det er lovlig å selge såpass " tunge " kjemiske produkter uten å oppgi produsent eller innehold. Trodde egentlig at sikkerhets og produktdatablad var påkrevet ved salg innen EU området... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Ingar Svart 10.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2007 Gelcoaten som Biltema selger leveres i bokser på størrelse med ett fingerbøl... Jeg trenger noe som glatter flatene som i dag er ren laminat uten coating. Maling er nok ikke løsningen for min del.Da er det ikke topcoat du skal bruke, denne er matt i overflaten. Du må bruke 2-komp. polyuretane lakk. Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 10.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2007 Da er det ikke topcoat du skal bruke, denne er matt i overflaten. Du må bruke 2-komp. polyuretane lakk. I så fall vil vel Biltema sin "Topcoat" funke fint til dette formålet. Viss denne vert påført med kost/rulle i u-tynna tilstand har den ein ganske tjukk konsistens som glatter ut det meste. (ein liten overdrivelse muligens ) Blank og fin vert den også, men der er det ikkje alle som er heilt einig med meg Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.