Jump to content

Transport Horten / Mjøsa ?

Tine IV

Recommended Posts

Veit at transport har vært oppe div ganger , men finner ikke helt ut av det . Har selvsagt sett igjennom her , men prøver litt til . Saken er grei , skal sende Tine II ( Sandvik 28 ) opp i Mjøsa . Ikke så ille nøye om den kommer til Hamar eller Gjøvik , eller rundt der omkring :wink: Kunne vært kjekt å høre fra flest mulige her på BP om firma som frakter båt , kan jo være i Kristiansand eller i Mjøsa traktene . Da det ikke er en fast dato for denna turen, kunne det jo være en tom returbil eller motsatt . Så alt er av interesse så jeg kan prøve flest mulige , så er takknemlig for alle forslag her .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Grønnerød transport på Gjøvik (lagret som båtbil, Trond, på min mobil) har telefonnr. 91791467

Flink mann, bra bil og vettuge priser, han kjørte båten min fra Moss og opp til Mjøsa den gang jeg kjøpte den.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Takker for svar , påsken nærmer seg med stormskritt . Så snekka må oppover snart , men prisane varierer så det holder . Men er det like lett å sette snekka på vannet i Gjøvik som i Hamar ? Prismesseig med transporten er det jo nesten et fett , men hørt at det kan være problem å få den på vannet i Gjøvik ?

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Mange av oss her oppe bruker Olav Askjer, som faktisk er fra Holmestrand området t.916 89 051 Han har spesialisert seg på båttransport. På sommeren kjører de nærmest skyttel trafikk mellom Gjøvik og Oslo.

Det går greit å sjøsette fra bil, men det er ikke nok vann i Mjøsa til dette før i midten av mai. Mjøsa tappes ned på vinteren til fordel for kraftproduksjon og er nå et par tre meter lavere vannstand en normalt om sommeren. dessuten ligger det noe is her og der :)

.......men hørt at det kan være problem å få den på vannet i Gjøvik ?

Nå er det store problemer men det er det over alt i Mjøsa, grunnen til det er at det ikke er vann der nå og alle bryggeanlegg ligger på tørr grunn. Ved normalvannstand er det fint å sette ut båt flere steder på Gjøvik. Rambekkvika foreksempel er en super plass for å bedrive slike lystige saker som å sette ut båt, en må bare vente til ca 1. juni før det er vann nok til at båten flyter.

Hilsen Hebbe X-Totning.......

Båten har sin faste plass i hagen.......

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...