Jump to content

Bøssebærere 30. november

Ingvar J., Redningsselskapet

Recommended Posts

Hei, alle sammen!

Jeg tar sjansen på denne "snikreklamen" i likhet med på "Båtplassen". Den 30. november har Redningsselskapet sin store landsomfattende innsamlingsaksjon sammen med TV 2, og vi trenger bøssebærere over hele landet. Vil du være snill å støtte oss med en "søndagstrim" på to timer midt på dagen, så ring vår bøssebærertelefon

815 33 555.

Fra og med lørdag 29. klokken 17.00, vil Redningsselskapet dominere programmene i TV 2, så sett av helgen til en god porsjon underholdning og maritime innslag på fjernsyn - samt en tur med bøsse søndag.

Du finner mer om aksjonen bak "Vi redder liv" - logoen på www.redningsselskapet.no.

På forhånd mange takk!

Ingvar

Ingvar Johnsen, Redningsselskapet.

• 2 uker senere...

Hei.  :cheers:

Ser at Redningsselskapet skal ha en landsomfattende aksjon lørdag den 30. November.

Det syns jeg er helt fint, vi trenger Redningsskøyta - og de trenger pengene. Håper Redningsselskapet får inn rikelig med penger.

Har i mitt unge liv hatt behov for assistanse av Redningsskøyta to ganger, en gang var motorstopp i fint vær - helt udramatisk. Den andre gangen var med med en 90 fot snurper med full last da vi fikk lekkasje og hele forpiggen fyllt og 1,5 meter sjø over dekket i stiv kuling med 4-6 m bølger utenfor Nordkapp. Meget dramatisk. Var klar til å gå i flåten da vi fikk pumper ombord fra Redningsskøyta. Båt og mannskap ble berget og alt gikk fint. Det var på 70-tallet.

Nå har jeg ingen statistikk over årlige utførte operasjoner i nyere tid. Er det fritidsbåtene, fraktebåtene eller fiskebåtene som krever mest ressursbruk fra NSSR?

Dette vet jeg selskapet har statistikk over og jeg kunne sikkert finne det ut ved selv å lete det frem.

Men nå har vi jo en representant fra NSSR her som kan gi oss relevante opplysninger.

Det kunne også vært interessant å se på fordelingen av hvor de innsamlede midler kommer fra og sammenligne med den ovenfornevnte ressursbruk. Og videre se på fordelingen av antall fritidsbåter langs kysten- eller for den saks skyld Mjøsa og andre innlandssjøer også.

Jeg utfordrer hermed Ingvar fra Redningsselskapet til å komme med de etterspurte opplysninger når aksjonen er ferdig over helgen.

Dette for at vi skal ha håndfaste beviser når vi "drøfter" redningsskøyta på et eller annet skjær oss båteiere imellom en sen kveld rundt et bål med dertilhørende traktement.

Og så får vi gi så det monner lørdag den 30. November.

KAT :drink:

30. November er søndag og det trengs bøssebærere. En ting er helt klart at fritidsbåtene bruker mye av Redningsselskapets ressurser om sommeren. Derfor synes jeg at vi som båtfolk skal stille oss solidariske med selskapet og ta en tørn med bøsser på søndag. Jeg har et svare strev med å skaffe nok bøssebærere til mitt område.

Vær med å vern om NSSR og still opp i solidaritet også med fiskerflåten.

Forøvrig kan jeg fortelle at skøyta som skal døpes på søndag er en praktfull båt og et moderne verktøy innen sjøredning. Jeg har vært så heldig at jeg har fått kommet ombord og sett den.

Mitt budskap er: Avsett to timer på søndag og still opp for selskapet. Du vet ikke om du er neste mann som trenger hjelp på sjøen.

Hadde egentlig ikke tenkt å melde meg som bøssebærer, men så ringte de her i begynnelsen av uka. Ok, 2 timer kan jeg avse på søndag. Et par dager etter leste jeg at av de 30.000 bøssebærerene de trengte, manglet nesten 15.000 Det er mye. Alt for mye. Så hvis noen sånn på tampen vil gjøre en innsats, så gå inn på Redningsselskapets sider og se om ditt distrikt trenger bøssebærere. Møt i såfall opp og bruk 2 timer på søndag. (hvis du ikke har noe spesielt annet å gjøre) Det er sikkert 10 år til neste gang, og NSSR trenger alle de kan få tak i.

Lotus

Hei, alle sammen!

Jeg tar sjansen på denne "snikreklamen" i likhet med på "Båtplassen". Den 30. november har Redningsselskapet sin store landsomfattende innsamlingsaksjon sammen med TV 2, og vi trenger bøssebærere over hele landet. Vil du være snill å støtte oss med en "søndagstrim" på to timer midt på dagen, så ring vår bøssebærertelefon

815 33 555.

Fra og med lørdag 29. klokken 17.00, vil Redningsselskapet dominere programmene i TV 2, så sett av helgen til en god porsjon underholdning og maritime innslag på fjernsyn - samt en tur med bøsse søndag.

Du finner mer om aksjonen bak "Vi redder liv" - logoen på www.redningsselskapet.no.

På forhånd mange takk!

Ingvar

Har akkurat meldt meg som bøssebærer! Når det for en gangs skyld er en innsamlingsaksjon som virkelig går til noe nyttig, så er jeg med!!!

Har forresten hatt god utnyttelse av Redningsselskapet tidligere uten at jeg skal utdype dustete detaljer her omtauipropellenogsånn... :smiley:

På`n igjen , Redningsselsakapet trenger bøssesbærere i morgen. Still opp og vi solidaritet med alle sjøfarende. Selskapet har arbeidet for å redde liv og berge verdier i over 112 år.

Dessuten er det en reprise på TV2 kl.1730 idag, dette programmet viser litt av hva redningsselskapet gjør. Videre er det et stort show på TV2 kl. 2000 ikveld. Hygg dere med det og still som bøssebærere i morgen.

Påmelding til å bære bøsser finner du på  www.redningsselskapet.no .

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...