Jump to content

Webasto, max lengde på eksos slangen?

S/Y EIMY

Recommended Posts

På luftvarmerne >HL32 og Airtop 3500 er denne oppgitt til 1500mm med en minste ID på 30mm, minste bøyingsradie 60mm og en sum av antall bøyinger på slangen ikke over 270 grader....

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Termo top C har jeg dessverre ikke noe på... - kun på T, som er beregnet for bilmontasje, og der er det ikke spesifisert...

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

De varmerne jeg befatter meg med, er på 3,5 kW - luftvarmere. De blir svært varme ved utløp i fra brenneren - natulig nok - og avtar etterhvert utover. De er allikevel så varme et godt stykke utover at jeg ville betenkt meg sterkt med å legge de inntil eller ført de i gjennom smelt/varmepåvirkelig materiale uten å isolere de godt i fra. De vannvarmerne jeg har underlag på, sier inntil 5 m eksosslange, Ø38/22, 360/720 grader og 85/65 mm bøyeradie. (DW 80 og DWB 46) De har som du ser andre parametere enn luftvarmere, så jeg ville spurt K&C om data på din brenner...

K&C er hvem?

Har brukt rustfrie patentbånd for å være sikker på at eksosrøret ikke kommer borti noe, men rett før potten går den gjennom ett skott midt i ett 3" hull så det er her jeg vil være oppmerksom når det fyres i gang, hvor varmt det blir rundt her, men så har altså røret lagt fritt i over en meter før dette hullet da så varmen er jo redusert endel...

Kolberg & Caspary, telf 66 76 09 00. - Som sagt, jeg har ingen erfaring med vannvarmere, men prøv å ring de så får du sikkert noen gode råd...

Redigert av rago63 (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...