Fred Startet 11.Mars.2007 Del på Facebook Startet 11.Mars.2007 Er det noen som kan komme med noen tips til hvor man bør gå, og hvor man bør legge til på den svenske vestkysten? fortrinnsvis mellom Gøteborg og Hvaler. Noen perler man så absolutt bør få med seg? Noen rute som er bedre enn andre? Er en stund siden jeg har vært langt nedover der.. jeg takker og bukker for alle bidrag.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Mars.2007 Del på Facebook Svart 11.Mars.2007 For havner, uthavner og gjestehavner, ta en titt på disse linkene: Varberg til Lysekil Lysekil til den norske grensen Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøtummel Svart 11.Mars.2007 Del på Facebook Svart 11.Mars.2007 Obligatorisk i båtens bibliotek: Tre Veckor I Bohuslän Sitér dette innlegget Link to post
Fred Svart 12.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 Veldig bra! Hvor mange timer regner man med en seilbåt på denne strekken? Gøteborg indre havn til Hvaler? Jeg har småregnet litt og kommet frem til ca 26 til 30 timers effektiv seilas. tar jeg veldig feil her? Hvor mange sjømil er det event? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.Mars.2007 Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 hej Fred utan att ha målt skulle jag tippe runt 90-95 M er det frågan om ren transportsegling så med rett vind gör du det på en lang dag............. legg dig utomskärs, en liten bit utanför de ytterste skären...så har du strömmen med....gör 1-2 knop extra Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Fred Svart 12.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 tusen takk.. kommer veldig ann på vindforhold ja.. værst tenkelig er vel kuling el l fra nord.. men får håpe man slipper det! regner med ihvertfall 1 overnatting.. lage en liten tur ut av det.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 .. værst tenkelig er vel kuling el l fra nord.. men får håpe man slipper det! regner med ihvertfall 1 overnatting.. lage en liten tur ut av det.. :) ja får du en kuling i fra nord.......da får du ligge still o ha det bra istellet..... får du kuling fra vest kan du gå på insidan.......ett tips kan då vara att gå insidan Tjörn/Orust o genom Strömmarna (men der får du lese litt kart!) en liten kuling fra syd hade varit fint...da hade du blåst opp raskt Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
NovaMalin Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Anbefaler Ankerplater i Bohuslän - Svenska kryssarklubben. Her er noen av mine favoritter: Nordkoster Gullholmen Hamphomarna (utenfor Kungshamn) Väderöerna Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Fred Svart 13.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 ja får du en kuling i fra nord.......da får du ligge still o ha det bra istellet..... får du kuling fra vest kan du gå på insidan.......ett tips kan då vara att gå insidan Tjörn/Orust o genom Strömmarna (men der får du lese litt kart!) en liten kuling fra syd hade varit fint...da hade du blåst opp raskt Ja alt annet enn fra nord skal gå veldig bra.. Innsiden av Tjörn/Orust ja.. virker som et ganske langt stykke! hvordan er høyden på eventuelle broer osv? går fint? sikkert deilig med den rolige sjøen det er der inne da.. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 du grejjar alle broer insidan Tjörn/Orust med en 77a..........kan sikkert ha en 77a på masttoppen oxo tror du grejjar dom fleste bruer i hele Bohuslän som ligger i farled............Daftö inre leden til Strömstad husker jag ikke Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Fred Svart 13.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 hahaha! :) morsomt.. virket endel lenger å gå inn der enn å gå "straight" på åpent hav.. men kanskje verdt å få en rolig sjø..? kommer ut ved lysekil der da.. Sitér dette innlegget Link to post
Alvito Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Persholmene er et flott område.. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 virket endel lenger å gå inn der enn å gå "straight" på åpent hav.. men kanskje verdt å få en rolig sjø..? kommer ut ved lysekil der da.. ja det er litt längre , det er bare om du vill gå skyddat opp ifall du får en västlig kuling skall du gå 'rakt på' så er utsidan bedre.......då har du strömmen med dig........ o skulle det blåsa opp er det bara o "krypa in" bakom öarna igen..... du gör en sådan her segling enkelt på en helg...... kommer du iväg runt 4-5 tiden på fredag kväll så går du opp til Marstrand på kvällen...... sen tidig start lördag morg....så er du runt Fjällbackatrakten på kvellen o söndag fra Fjällbacka til Halden en sådan segling gör du utan större bekymmer om du bare har vädret med dig.......... tror vi låg på 125-135 Nm på 24timmars-seglingar med 77an.....bara segling (ingen motorgång) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Fenix Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Brua ved Daftø går helt fint med en maxi 77. Turen innenfor Orust er jo en kjempeomvei, og dessuten litt kjedelig. Som Drøbaksundet ganger 3. Ellers er Gungas anvisninger gode. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 3.Juni.2007 Del på Facebook Svart 3.Juni.2007 Fant ikke noen bedre tråd i farten for dette: Det nye "Rökeriet i Strömstad" (www.rokerietistromstad.se) er et strålende sted! Beliggende bort mot Color-terminalen i ytre havn. Vi testet det i helgen med stor tilfredshet. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 3.Juni.2007 Del på Facebook Svart 3.Juni.2007 Jeg pleier alltid å anbefale å gå inn på sidene til SXK (den svenske kryssarklubben - verdens største fritidsbåtklubb). Anbefaler ofte å installere Det levende sjøkart (v.3) for denne delen av kysten samt CDen uthavner på vestkysten. Dette vil gi dere alle opplysninger som er nødvendig. Selv dårlig vær vil gi rike ankringsplasser. Selv om dere ikke kommer lenger enn til Vederøyene er det utallige havner å velge mellom. Jeg synes det er helligbrøde å unnlate å besøke Vederøyene og oppleve hvorledes mennesker har levd på øyer langt frem i moderne tid. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.