Sydvesten Startet 11.Mars.2007 Del på Facebook Startet 11.Mars.2007 Vet ikke om dette har vært lagt inn tidligere, men Kystverket har nå en side hvor man kan få opp dybder på "sjøkart", er ikke så detaljert innaskjærs men kjekt kan det være i mangel av annet matnyttig å ta seg til... mange andre finnesser også som vind og vær.... bare å klikke av i menyen.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Marwin Svart 11.Mars.2007 Del på Facebook Svart 11.Mars.2007 Veldig bra! Første gang jeg har sett på et kart at det er seilingsmulighet mellom Brekstad og Garten på Fosen! Hvilket det virkelig ER!! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Kosmix Svart 12.Mars.2007 Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 Veldig, veldig bra! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Nemo Svart 12.Mars.2007 Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 Vet ikke om dette har vært lagt inn tidligere, men Kystverket har nå en side hvor man kan få opp dybder på "sjøkart", er ikke så detaljert innaskjærs ... Dette var svært bra. Takk for tipset. Sjekket et kjendt område og der var alle dybder(grunner) med på kartet. Ser ut for at det er likt papiversjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 12.Mars.2007 Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 er ikke så detaljert innaskjærs Helt uenig. Velg "sjøkart", kryss av for "Dybdedata" og zoom inn til målestokk 1:7500 eller bedre. Da får du opp dybdeangivelser av en annen verden. Ser ut som rådata rett fra oppmålingen. Riktignok kommer teksten "Ikke for navigasjon" opp, men detaljert, det er det. Jeg ble nesten overrasket. Trodde denne nøyaktigheten var hemmeligstemplet jeg. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Avmønstret4 Svart 12.Mars.2007 Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 (redigert) Er ikke enig i at sjøkart er det rette for å få oversikt over dybder da det ligger for mye data oppå hverandre. Legg heller inn grunnkart - dybdedata og 1:5000, da får en grei informasjon om dybder. Men dette er ikke med annen informasjon som sjøfarende trenger kun for å se dybder. Grunnen til at kystverket frigjør disse kartgrunnlagene er at de ikke besitter grunnkartene selv, men får de fra Norge digital som er eid av alle kommuner i Norge. De eneste kommunene som ikke var med på dette samarbeidet i 2006 var Oslo, Drammen, Ålesund og noen til som jeg ikke husker nå. Tror ivertfall Oslo kommune er kommet med iår. Norge digital leverer kartgrunnlag til nødetatene bl.a. og dette skal leveres vederlagsfritt. Redigert 12.Mars.2007 av Brage (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 10.April.2007 Del på Facebook Svart 10.April.2007 Vet ikke om dette har vært lagt inn tidligere, men Kystverket har nå en side hvor man kan få opp dybder på "sjøkart", er ikke så detaljert innaskjærs men kjekt kan det være i mangel av annet matnyttig å ta seg til... mange andre finnesser også som vind og vær.... bare å klikke av i menyen.. Hei! Jeg kommer ikke inn på denne kartsiden lenger. Er det noen som vet hva som har skjedd med den - ev. kjenner til endringer i linken? Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 10.April.2007 Del på Facebook Svart 10.April.2007 Arvid_A, prøv her. Valgene for hva slags kart, evt. foto du vil ha finner du under "Velg grunnkart". Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Espen C Svart 10.April.2007 Del på Facebook Svart 10.April.2007 Er det dette du mener? http://kart2.kystverket.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 10.April.2007 Del på Facebook Svart 10.April.2007 DER var den, ja! Takk skal du ha! Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 10.April.2007 Del på Facebook Svart 10.April.2007 Er det noen som har sjekket hvorvidt posisjonsangivelsene man får fra http://kart2.kystverket.no/ stemmer med 'offisielle' kart? Finnes det noen offisiell liste over posisjonene til f.eks fyr og lykter? Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 10.April.2007 Del på Facebook Svart 10.April.2007 Da må du vel investere i norsk fyrliste. Fant også en søkefunksjon her, hvor du kan skrive inn f.eks navn på fyret/lykten og få opp data, men jeg aner ikke hvor komplett eller ajour den er. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
OT-flyktning Svart 3.Januar.2010 Del på Facebook Svart 3.Januar.2010 Finner ikke igjen tråden som jeg egentlig leter etter - den hvor frislippet den 1. desember ble diskutert. Dersom noen tipser meg, flytter jeg evt innleggene. Nylig ble det kjent at statens kartverk gir tilgang til sine kart (dog ikke kartgrunnlag) til fri utvikling av nettapplikasjoner m m. Idag har jeg lekt meg litt med dette og snekret sammen en enkel tjeneste på XANADU sin hjemmeside. Dere kan se selv: http://trikola.net/xanadu/xgmaps.php (Under Oksval-linken - der hvor dere kommer inn i utgangspunkt - er det noe som ikke stemmer, men jeg tror feilen ligger ikke hos meg.) Det hele kombineres med google maps. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 3.Januar.2010 Del på Facebook Svart 3.Januar.2010 Den var fin. Enkelt å navigere i. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Lagavulin Svart 4.Januar.2010 Del på Facebook Svart 4.Januar.2010 Finner ikke igjen tråden som jeg egentlig leter etter - den hvor frislippet den 1. desember ble diskutert. Dersom noen tipser meg, flytter jeg evt innleggene. Er det denne du tenker på: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=50156 Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
hansine Svart 28.Januar.2010 Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Idag har jeg lekt meg litt med dette og snekret sammen en enkel tjeneste på XANADU sin hjemmeside. Dere kan se selv:http://trikola.net/xanadu/xgmaps.php Den var kjempefin! Noen som vet om dette også kan fås opp i mobil versjon av Google Maps m.google.com/maps ? Da har en med ett håndholdt GPS med sjøkart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.