Jump to content

hva er en "boottop"?

Belgarath

Recommended Posts

Har hørt uttrykket boottop blant enkelte amerikanske designere. Lurer på om det kan være en ekstra linje over vannlinja på båter. Er det en enkel rød linje som på polarsjekter, eller en spesiell måte å male et felt over bunnstoffet? Er det noen som vet sikkert?

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

Tror dette er "jåle-stripen" ja. Som oftest en rød stripe rett over vannlnjen for å pynte opp skille mellom båtfargen og bunnstoffet - tror jeg :crazy:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Den siste båten du linket til med sort....den hadde egentlig ikke noe behov for en "pyntestripe".....den var rimelig grei nok uten også vil jeg tro....men 15 mill + er nok lenge til. Må pusse opp og selge mange båter raskt om jeg skal komme dit. :lol:

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

gimi skrev:
Boottop er skutesiden/skroget mellom ballast vannlinje og last vannlinje. Det kan være forskjellig antifouling på disse områdene da den ene alltid er neddykket i vann, mens det andre området er over vann ved ballastreise.

Det var nok en bedre forklaring enn mine pynte/jålestriper. :smiley:

Lurte litt på om dette hadde passet på min. En linje i samme farge som øvre bordgangen f. eks. Vil kanskje gjør at båten ser lavere og slankere ut..?

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...