Birchwood 320 Svart 12.Mars.2007 Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 Den ligger på sjøen hvor den hører hjemme.. Skal snart opp for vår puss.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Apollo32 Svart 12.Mars.2007 Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 Den ligger på sjøen hvor den hører hjemme.. Skal snart opp for vår puss.. Så enig så enig...snart opp for stoffing.... :sailing: Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Alternativet " Når den blir ferdig" mangler jo! Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Sonata 7 Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 jeg har vært så uheldig og blitt trøkt lengst inn i opplagshaugen, så skal vell ut den 14 mai, men jeg kryssa av for 1 mai for den går ut da den er ferdig uansett hva det vil koste Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Astor værker etter å bli sjøsatt. Ligger blank og fin og venter på å få vann under kjølen. Sjøsettes onsdag 28. mars. Fredag setter vi baugen mot "Søta bror". Er det ikke bare et år eller to siden du sverget på at Astor aldri mer skulle tilbringe vinteren på land? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 sjøsette i 2005, men tenkte en tur på land i påsken... Sitér dette innlegget Link to post
Chivas01 Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Stoffer dere båten hvert år? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Stoffer dere båten hvert år? Kun ved behov Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Chivas01 Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Ok, jeg har kun flekket på steder som har små skader etter transporten hjem hit fra Sandefjord, ellers syns jeg den ser fin ut. Sitér dette innlegget Link to post
bao Svart 15.Mars.2007 Del på Facebook Svart 15.Mars.2007 Ligger ute hele året, opp noen få dager rundt påske. Sitér dette innlegget Link to post
Linn Christina Svart 15.Mars.2007 Del på Facebook Svart 15.Mars.2007 Min ligger ute hele året, tar båten på land i en ukes tid i mai for å skifte anoder, å flekke over litt bunnstoff. Men plastbåter har godt av å stå 4-6 mnd på land hvert 4 år, for å la den renne fra seg.. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 15.Mars.2007 Del på Facebook Svart 15.Mars.2007 Folk her inne er nok ivrige båtfolk en gjennomsnittet. Bedømmer en ut i fra båthavnene setter de fleste ut båten i løpet av mai -begynnelsen av juni. Registerer hvert år en del som ikke kommer på vannet før langt ut i juli. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 15.Mars.2007 Del på Facebook Svart 15.Mars.2007 (redigert) Håper og få ut båten ca 1-6 april etter og ha gjordt den ferdig med innredning og elektrisk samt motor Redigert 15.Mars.2007 av Hilmar2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Baltic Svart 15.Mars.2007 Del på Facebook Svart 15.Mars.2007 1. mai uka Sitér dette innlegget Link to post
Hermine Svart 15.Mars.2007 Del på Facebook Svart 15.Mars.2007 Jeg satte 1. mai og håper på det! Det er jo meldt en fin og varm sommer i 2007. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 15.Mars.2007 Del på Facebook Svart 15.Mars.2007 Ut frå tekst-svara her, virkar det som om dette med å ta båten på land først og fremst er eit austlandsfenomen (Oslofjorden?). Her vest trur eg dei fleste let båtane ligga i sjøen heile året, bortsett frå når ein har større prosjekt som krev landsetting over lengre tid. Min båt fekk ny stoffing og zinkar i fjor, så eg reknar med at han kan ligga ute eit år til før det er naudsynt med slippsetting 2-3 dagar. Med mindre det skulle dukka opp lekkasjar eller andre uventa problem... Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
retbergen Svart 16.Mars.2007 Del på Facebook Svart 16.Mars.2007 På vestlandet blir det varmt i lufta forholdsvis tidlig og båt må finne seg i å bli brukt fra mars. Sitér dette innlegget Link to post
rana425 Svart 16.Mars.2007 Del på Facebook Svart 16.Mars.2007 Det blir til påske i år! Sitér dette innlegget Link to post
seilærn Svart 17.Mars.2007 Del på Facebook Svart 17.Mars.2007 Blir nok rundt midten eller slutten av mai på meg.. Siden jeg skal lakke båten i år fikk jeg transportert den med lastebil som "lempet" fra seg båten i hagen. Spørs nok om det tar litt tid å få booket inn transport til båten Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 18.Mars.2007 Del på Facebook Svart 18.Mars.2007 Båten skal ut uka etter påsken, men starter nå med klargjøring av båten. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 18.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2007 Satte ut i forrige uke og var ute en liten tur i dag , blåste jevnt 16-17m.sek og oppe i 19 i kastene. Var litt surt da det begynte å sludde litt men turen var bare en lyntur på en times tid så det var bare deilig :) Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 19.Mars.2007 Del på Facebook Svart 19.Mars.2007 Ut mellom begynnelsen av mai. Inn på slutten av september. Båten står på ferskvann, og der er det is! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Espen C Svart 19.Mars.2007 Del på Facebook Svart 19.Mars.2007 Det hadde vert fint å fått båten på vannet til påske, noen dager med fint vær nå så ordner det seg forhåpentligvis. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.