Jump to content

M/B Hellesøy

Espen

Recommended Posts

• 5 uker senere...

Da har jeg endelig fått og montert nytt eksosbend.

Prøvde først å sveise og lage til et nytt, men prosjektet ble ikke fornøyd med det.

Så jeg endte opp med å kjøpe nytt fra Sabb.

Selve bendene var ikke så dyre, men messingstykket som eksoskjølinga kosta 1000 kr.

Gjengene på det gamle var ødelagt så jeg fikk ikke benyttet det, så hele sulamitten kom på 2500 ,-

Dyrt, ja, men godt å vite at jeg har et bend som holder i mange år.

eksosbend1.jpg:yesnod:

Nei, fikk dem ikke av :(

Men fikk frisket opp gjengene med gjengesnitt. Var bare di 2 ytterste rundene med gjenger som ble ødelagt, men nå med det nye bendet fikk jeg mutrene lengre inn, så det var ikke problem.

Har vært ute og gått me den nå, og når jeg fikk oppturtallet merket jeg at det var en eksoslekkasje på undersiden av flensen.

Får skru det av igjen i morgen og se om det ligger noe imellom, evt ha på litt pakningssement for å tette..

Index, ja jeg må prøve å sette av litt mere tid til båten og fikse MYE..

Har et stort prosjekt med å innrede loftet her, så tida går med til det.

Ja det koster å være kar vet du Sleipner93 ;)

Orginaldeler er jo som regel dyrt, men hadde jo havnet på 1500 om jeg fikk gjenbrukt messingdelen jeg allerede hadde.

Men gjengene var ikke gode (dvs vanskelg å få det av det rustne som var festet til).

Kunne gjerne brukt mere tid og fått det til, emn tenkte, shit, deilig følelse å ha alt nytt.

Må få pusset motoren og malt med Arcanol, gjerne med Benga som toppstrøk.

Er så mange kriker og kroker, så jeg lurer på om jeg skal dra ombord høytrykkspyleren og avfetting å få bort oljerester hvertfall, og prøve etter beste evne å pusse bort mest mulig rust.

Hva brukte du å gjøre rein motoren før du malte din?

• 3 måneder senere...
Jeg har båtplass på Sølyst :flag::flag::flag:

Jeg "jobber" som instruktør på seilskolen til Stavanger Seilforening (På Sølyst!)

Jeg synes vi skal få til et uoffisielt treff i Ryfylket! Det er jo mange av oss Rogalendinger her inne :flag::flag:

Har det blitt noe treff utover Helgøysund???

Me går antagelig t Lindøy i mårå.

Redigert av skippy (see edit history)

Nei, det blei vel ikkje någen fleire treff enn det eina.

Me må slå skikkelig te med nytt treff neste år, og kanskje ha ein tråd der me skrive kor me ska i helgene. Då kan me jo treffas uden någe stort treff sånn innimellom og..

Båden min står nå godt på land, så det bler ikkje mer båtliv på meg før april :nonod:

Det blir Sirdal med speideren i helgen.... :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...