Sleipner93 Svart 26.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2008 Du må nok prøve og løsne pinneboltene. Varm godt opp og la de kjøle seg før du prøver og skru. Mye rustløser hjelper sikkert også.. Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 26.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Da har jeg endelig fått og montert nytt eksosbend. Prøvde først å sveise og lage til et nytt, men prosjektet ble ikke fornøyd med det. Så jeg endte opp med å kjøpe nytt fra Sabb. Selve bendene var ikke så dyre, men messingstykket som eksoskjølinga kosta 1000 kr. Gjengene på det gamle var ødelagt så jeg fikk ikke benyttet det, så hele sulamitten kom på 2500 ,- Dyrt, ja, men godt å vite at jeg har et bend som holder i mange år. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Det ser bra ut! Så nå er det bare å shine opp resten av motoren slik at den står i stil til det nye bendet... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Walter_S Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Hvordan gikk du frem for å få ut pinneboltene? Ser at du har nye, originale nå. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Espen Svart 26.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Nei, fikk dem ikke av :( Men fikk frisket opp gjengene med gjengesnitt. Var bare di 2 ytterste rundene med gjenger som ble ødelagt, men nå med det nye bendet fikk jeg mutrene lengre inn, så det var ikke problem. Har vært ute og gått me den nå, og når jeg fikk oppturtallet merket jeg at det var en eksoslekkasje på undersiden av flensen. Får skru det av igjen i morgen og se om det ligger noe imellom, evt ha på litt pakningssement for å tette.. Index, ja jeg må prøve å sette av litt mere tid til båten og fikse MYE.. Har et stort prosjekt med å innrede loftet her, så tida går med til det. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 2500,- for det småtteriet der! Nå vet ikke jeg helt hvordan dette messingstykket er, men er det ikke bare et messingrør som er skrudd i eksosbendet med nippel for kjølinga? Kan vel ikke ta tusen kroner for det.. Men jaja, nå har du ihvertfall noe som holder i 20-30 år til med riktig bruk! Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 30.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Ja det koster å være kar vet du Sleipner93 ;) Orginaldeler er jo som regel dyrt, men hadde jo havnet på 1500 om jeg fikk gjenbrukt messingdelen jeg allerede hadde. Men gjengene var ikke gode (dvs vanskelg å få det av det rustne som var festet til). Kunne gjerne brukt mere tid og fått det til, emn tenkte, shit, deilig følelse å ha alt nytt. Må få pusset motoren og malt med Arcanol, gjerne med Benga som toppstrøk. Er så mange kriker og kroker, så jeg lurer på om jeg skal dra ombord høytrykkspyleren og avfetting å få bort oljerester hvertfall, og prøve etter beste evne å pusse bort mest mulig rust. Hva brukte du å gjøre rein motoren før du malte din? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Og nå er båten til salgs på finn ser jeg.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sistestyrmann Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Båten har hatt hjemmehavn på Østhusvik/Rennesøy Vet du hvor lenge den holdt til i Østhusvik/Rennesøy ? Tror jeg har sett den båten før i Valevåg . En gammel uteseiler som bodde i båten i mange år ,men det begynner å bli en del år siden 10-15 år kanskje . Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Og nå er båten til salgs på finn ser jeg.... Link?! Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
-Matros- Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 fant det nå Her er linken btw: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
skippy Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 (redigert) Jeg har båtplass på Sølyst Jeg "jobber" som instruktør på seilskolen til Stavanger Seilforening (På Sølyst!) Jeg synes vi skal få til et uoffisielt treff i Ryfylket! Det er jo mange av oss Rogalendinger her inne Har det blitt noe treff utover Helgøysund??? Me går antagelig t Lindøy i mårå. Redigert 30.Oktober.2008 av skippy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Nei, det blei vel ikkje någen fleire treff enn det eina. Me må slå skikkelig te med nytt treff neste år, og kanskje ha ein tråd der me skrive kor me ska i helgene. Då kan me jo treffas uden någe stort treff sånn innimellom og.. Båden min står nå godt på land, så det bler ikkje mer båtliv på meg før april Det blir Sirdal med speideren i helgen.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
skippy Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Ja. Vi får lage en link med "Helgen i Ryfylke". Har skreve litt på "Hvor går turen til helgen" men aldri svar herifra. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Ja, jeg har sluttet å lese den tråden. Stort sett bare østlendingene som skriver der like vel.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Espen Svart 31.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2008 Ja, skal selge båten, har flyttet til Steinkjer, og kan ikke ha båten liggende uten tilsyn på Hellesøy. Er synd da jeg liker båten veldig godt, men ser ikke syn i å få den fraktet oppover. Synes prisen må være rimelig med tanke på motor og utstyr som følger med. Foreløig er det en kar på Karmøy som er veldig interresert. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 3.November.2008 Link til dette innlegget Svart 3.November.2008 Og nå er båten solgt etter og forstå på annonsen? :cryin: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.