Jump to content

skifting av vannutskiller?

troja

Recommended Posts

har lest litt på det jeg har funnet hær på baatplassen! men lure jo på dette med retningen på inn og ut slangen

hvist jeg kobler etter pilene kommer partiklene i filteret og det er vel det som er meningen med ett filter?

kobler jeg motsatt så kommer partiklene ned i glasset og kan tappes ut med vann og slam! e det da noe vits i filteret? og har vi noen garanti på at partiklene samler seg i glasset og stopper dær?

er det forskel på vannutskiller til bensin og disel?

er det noe jeg bør tenke på før jeg skifter har kjøpt helt ny vannutskiller i dag og tenkte bare og skruve av den gamle og sette på den nye er det så enkelt som jeg tror :confused:

Tja.. Kontruktøren mener at man ved å presse drivstoffet gjennom filteret først vil presse små vanndråper sammen til større slik at man får skilt ut mer vann. Andre, blant annet Ingar, ser jeg mener at man ved å snu strømmen vil kunne øke levetiden på filteret ved at dritten blir liggende igjen i koppen. Jeg for min del velger å forholde meg til produsentens anvisninger, det har i alle fall fungert fint for meg i mange år. Hvorfor forandre på noe som virker helt som det skal?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...