Jump to content

V8 bensin til overhaling

Yankee

Recommended Posts

Noen som vet om hvor det går an å få kjøpt en Mercrusier V8 bensin som egner seg for overhaling?

Såvidt jeg har forståelsen for, så egner de fleste motorer seg for overhaling :yesnod::wink:

Følg med på www.finn.no og kanskje også www.autodb.no. Mercruiser er en veldig mye brukt motor, så tidvis er det mange for salg.

Hilsen

Are

Redigert av Fusebox (see edit history)

TAkk for mange svar. Når jeg spør om motor som egner seg til overhaling så er det selvfølgelig en som er nedslitt med dertil lav pris. Da kan jeg bygge den opp på nytt til topp stand.

Finn m.v. følger jeg jevnlig med på, men jeg ser jo at det skjelden forekommer utslitte mercruiser motorer, så de må være bra selv med saltvannkjøling.

Tar gjerne mot tips på båtforretninger som har handlet inn bensinmotorer når de leverer nye.

Mr. inmport, har jørgen billige motorer?

Kontakt en amcarklubber rundt i landet og hør om noen av dem skal importere en bil fra statene og betal dem litt for litt plass i container. Husk å ta av marinisering så du kan ta den inn som delemotor til eks "lastebil" , nye regler for slikt montert i båt men "det ingen vet har ingen vondt av " :smiley:

• 4 uker senere...

Hei... fått deg motor?

Har en Merc 7,4l fra 92/93 som du kan få for kr 19 000,-

Starter å går som ei klokke, men er endel rust på manifoilder...

Står i en 20fot wakeboard båt... Kunne tenke meg en 5,0l i stedet... noen som har? Merc eller ford!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...