Fast211 Startet 12.Mars.2007 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2007 Vi har en gammel Skarpnes med "pus trekket" inntakt fra 1980. Det er på høy tid og skifte dette. Jeg har sett en del båter hvor man har prøvd og bytte ut dette selv, og resultatet er ikke særlig bra…. Det jeg lurer på er derfor: vet noen om noen (i asker/oslo regionen) som gjør den type jobb. Jeg har tenkt på møbeltapetserere o.l.? Hvis noen har tips med navn/nummer er det selvfølgelig det beste. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 12.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2007 Koster flesk ! En Skilsø 750 som ble trukket om av proffer kom på ca 23 000 tror jeg det var. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 12.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2007 Jeg tror at grunnen til at mange båter som er trekt om "hjemme" ikke ser så bra ut er antagelig vis at mange har brukt et dårlig lim som løsner etter hvert, kjøper du et lim som sitter godt og er beregnet for slike ting tror jeg nok at du får dette her pent selv Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 12.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2007 Jeg har brukt Casco kontakt lim i forkabinen. Veldig bra til utrydding av hjerneceller. I stikkøya brukte jeg baderomslim. I akterkabinen er planen å bruke gulvlim. Ennå har ingenting i forkabinen eller stikkøya løsnet. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 12.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2007 Jeg vil anbefale skott-trekk med skumgummi bakside, da denne jevner ut ujevnheter. Gjorde dette selv og resultatet ble bra. Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Slagskibet Svart 12.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2007 Der er jeg uenig. Det nye trekket, 2mm tykt, er brannhemmende, kan strekkes og er greit å jobbe med. Vær nøye med utstryking av limet bare så blir det bra. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 12.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2007 Der er jeg uenig. Det nye trekket, 2mm tykt, er brannhemmende, kan strekkes og er greit å jobbe med. Vær nøye med utstryking av limet bare så blir det bra. hmmm Leter etter et sted hvor jeg får tak i skrogtrekk... 2mm høres ut som det jeg leter etter.... Skal ha det nokså lyst, men trenger ikke være Hvitt! Linker til nettet, eller tlf??? noen? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 12.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2007 maritim.no Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 12.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2007 hmmm Leter etter et sted hvor jeg får tak i skrogtrekk... 2mm høres ut som det jeg leter etter.... Skal ha det nokså lyst, men trenger ikke være Hvitt! Linker til nettet, eller tlf??? noen? Hei dette fins hos mange av de som selger båtutstyr jeg har bla.sett det hos http://toppfritid.no/index.htm Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 12.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2007 Jeg kjøpte skaien min hos Salmakeren på Mågerø, Tjøme. De har nok sånt hos enhver kalesjemaker vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 12.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2007 Går også og høre på stoff/sy foretninger har mye rart der og mvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
TwinCab Svart 12.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2007 hmmmLeter etter et sted hvor jeg får tak i skrogtrekk... 2mm høres ut som det jeg leter etter Titanduk i Holmestrand selger så kalt feilvare direkte fra fabrikk. Det er billig (ga 20 kroner for meteren for noen få år siden), men det er som regel lite utvalg i farger. Feilene er normalt ganske små - har kjøpt der selv og det ble egentlig ubetydelig med avkapp selv om man skal klippe vekk det som er feil Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.