Zikk Zakk Svart 13.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 (redigert) fortsett gör sådana affärer....så kan du snart köpe en sådan her Folkbåt Hehe ja det er jo dette som er drømmen!!! Redigert 13.Mars.2007 av Zikk Zakk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 litt halvmörker rekker....dom hyler over båt-o- utstyrpriser redan da !!!!! Det praktiserer jeg flittig. Samme med motorsykkel handling. Egentlig så tror jeg at hun bare later som om at hun ikke skjønner tegninga men så spør jeg ikke så mye om symaskininnkjøp og småsubsidering av avkommet heller. Den småsubsideringen er ganske drøy til tider men no pain no gain... Sitér dette innlegget Link to post
Geir Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Det praktiserer jeg flittig. Samme med motorsykkel handling. Egentlig så tror jeg at hun bare later som om at hun ikke skjønner tegninga men så spør jeg ikke så mye om symaskininnkjøp og småsubsidering av avkommet heller. Den småsubsideringen er ganske drøy til tider men no pain no gain... Det var akkurat det jeg mente. Sist gang jeg kom hjem med en båtdings (PMP1 fra Jørg), spurte hun om å få se begge kvitteringene. (Denne gangen hadde jeg bare 1, og har derfor litt til gode.....) Geir Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Betegnelsen HausGestapo er veldig dekkende til tider. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 I tidligere innlegg skriver du at du ikke ville selge båten,da du skjønte( etter å ha "lurt"denne stakkaren til å tro at du har gitt den summen du har nevnt.)at du selv måtte ha gjort et godt kjøp.Jeg må si,at jeg synes det blir for dumt ,viss en person skulle spørremeg om hva jeg hadde gitt for båten,så skulle jeg lyve om dette. Nei ærlighet varer lengst lengden. Mulig det, men det er ikke sånn verden virker Alt handler om penger, og det er det som motiverer Jeg personlig ville aldri løyet, men rundet det opp. Og det er det "Zikk Zakk" sier han har gjort. At han da får et godt bud er jo helt genialt. Folk er jo markedsbeviste før de kommer med slike bud. Nei her sier jeg bare en ting; SELG!!!!!! Jeg har selv kjøpt seilbåten min med å spørre eieren om å få kjøre. . Følte meg veldig dom da jeg prutet på prisen da, men han skulle tilfeldigvis selge, og jeg sparte ham for tid og annongseutgifter.. Jeg spurte ikke direkte om hva han ga for den, den gang han kjøpte, men vinklet det mer mot hvor mye utgifter han hadde hatt ved kjøp av utstyr og lignende. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Marwin Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 ...Jeg mener det er FY å oppgi feil pris, det er uærlig og kanskje "vår" advokat Skipper Worse kan fortelle om du kan komme i heisen hvis kjøper i ettertid kan dokumentere at selger har løyet om dette??? Neppe! Han som kom og tilbød meg dobble prisen da "nybåten" ankom havna her, fikk beskjed om at den kostet 30% mere enn han tilbød meg Hensikt: Ville se om han var villig til å tilby ENDA mere (for å sjekke hvor populær denne "odde" båten egentlig er). Årsaken til at JEG fikk den så rimelig i Drammensområdet, var at den er "oddebåt" DER nede. Ingen ville kjøpe en HT "fiskebåt" der nede. :flag: Tviler på om noen vil / kan saksøke meg for å ha oppgitt feil pris på en båt jeg IKKE vil selge Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
La Digue Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Ikke legg så mye følelser i alt mulig. Mannen hadde rett til å spørre om hvor mye han hadde gitt for båten - spesielt siden han tenkte å gi et raust tilbud på kr 10 000 mer. Så har man selvfølgelig all rett til å velge om man vi svare og hva man vil svare. Å lyve er vel ikke så smart. Det hender man må selge for lavere pris enn man ga. Da kan man frivillig finne på å si "jeg ga 230 tusen for den, men du skal få den for 200". Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
Zikk Zakk Svart 13.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 jaja, takker for alle svar. Kan jo si at jeg kjøpte folkbåten for 35tusen og sa til han som kom at jeg ga rundt 40 for den. i dag så kom han inn på en kopp kaffe og sa at han sto ved det han sa i går. for en halv time siden så kom han å henta båten og jeg fikk 50 000 inn på konto... vell vell ett salg som absolutt ikke var planlagt. Så nå er jeg igjenn båtløs men har kontaktet en som hadde en litt nyere versjon og med helt nye seil og ny påhengsmotor som han skulle ha 43 000 så da skal jeg kjøpe den av han neste uke... og de resterende 7 tar jeg med meg på messa til helgen å ser om jeg finner noe kjekt å ha ting... hmmm lurer på om noen vil kjøpe denne båten eller om jeg kan få gleden av å ha den en stund... Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 (redigert) Hvor mye skal du ha for den du kjøper til 43000 ? Skal ikke se bort i fra at du ender opp med en Swan før våren endelig kommer hehe Redigert 13.Mars.2007 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Gunga Din Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 53' Zikk Zakk er snart i Danmark o hämtar en helt ny.................grattis til en bra affär Zikk Zakk Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Zikk Zakk Svart 13.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Hehe takk for det... Ja hadde jeg hatt penger så hadde jeg vært i danmark for lenge siden... Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 næsj... du trenger ikke fortelle noe om prisen til evt ny kjøper. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Neppe! Han som kom og tilbød meg dobble prisen da "nybåten" ankom havna her, fikk beskjed om at den kostet 30% mere enn han tilbød meg Hensikt: Ville se om han var villig til å tilby ENDA mere (for å sjekke hvor populær denne "odde" båten egentlig er). Årsaken til at JEG fikk den så rimelig i Drammensområdet, var at den er "oddebåt" DER nede. Ingen ville kjøpe en HT "fiskebåt" der nede. Tviler på om noen vil / kan saksøke meg for å ha oppgitt feil pris på en båt jeg IKKE vil selge Nei, kanskje ikke, men jeg er nå ikke helt sikker på det. Dersom det dukker opp problemer med båten og det blir en sak av det vil det iallefall ikke hjelpe din sak om det kommer for en dag at du også har løyet om kjøpsprisen... Mange kjøper billig og selger dyrt enten har prisen steget kraftig på båten eller så er det kjøpere som av div årsaker ikke klarer/er like opptatt av å gjøre like gode kjøp. Jeg syns det er flott at du har gjort gode penger på en båt du har kjøpt... men med fare for å virke svært moralsk så syns jeg ikke det er flott at du har oppgitt helt feil pris, uansett om du SKAL selge båten eller noen er freidige å prøver å få kjøpt den av deg. Ser jo ikke sistnevnte tilfeller gir større "rett" til å lyve på prisen, men, men. Ellers gratulerer med salget og snart nytt kjøp ZikkZakk, flott båt! Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Daffy Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 (redigert) Zikk Zakk har vel omtrent ikke løyet om den en gang. Rundet opp 5 tusen. Hva koster det å lete etter båt, ringe rundt, få den fraktet osv? er vel ikke langt unna 5 tusen det i mange tilfeller? Dessuten er det ingen som har noe med det. Er kjøper villig til å betale prisen han selv tilbyr, er han villig til det. Er vel ingen som har tvunget ham? Redigert 13.Mars.2007 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
bjoris Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Dessuten er det ingen som har noe med det.Er kjøper villig til å betale prisen han selv tilbyr, er han villig til det. Er vel ingen som har tvunget ham? Dette blir siste innlegg fra min siden, men dette er jo nettopp poenget. Du MÅ ikke svare, men du BØR ikke lyve om svaret når du først svarer på spørsmålet... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Taucher Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 det er ikke å lyve, det er å runde opp litt, det tar så lang tid å si trettifemtusen, mye enklere å si førti... Gratulerer Zikk Zakk, du kunne ikke komme på besøk og selge min båt også?? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 1. Er det på kanten å stille spørsmål om hva selger har gitt for båten. Ja, det er på kanten, men du må være forberedt på slikt spørsmål når du skal selge [...] Jeg får spørsmålet stadig vekk, og siden jeg har nokså ny båt svarer jeg pent og høflig hva grunnprisen til importøren er og nevner at hva regningen kommer på etter at man har krysset av på listen over opsjoner og eventuelt ettermontert litt selv er et spørsmål om smak, behag og utstyrspreferanser. De fleste skjønner at å følge opp med et spørsmål om hvor mye jeg har brukt på båt er en smule uhøflig, men spør de likevel så får de et smil og et ærlig svaret at det tallet går jeg ikke rundt med i hodet. Om jeg en gang skal selge båten så står det faktisk en kjøpesum på kontrakten og kvitteringen som dokumenterer at mva er betalt, og dette er dokumenter som en kjøper får sammen med båten. Dette beløpet noe godt prutegrunnlag. Sitér dette innlegget Link to post
Zikk Zakk Svart 14.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Gratulerer Zikk Zakk, du kunne ikke komme på besøk og selge min båt også?? Hehe spørs om det er så lett å selge en båt som skal selges Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.