jo_no Startet 13.Mars.2007 Del på Facebook Startet 13.Mars.2007 Jeg har en del armerte plastslanger i båten. Disse virker svært så stive; særlig de som det er litt størrelse på: Påfylling diesel og påfylling vann. Ta f.eks. dieselpåfylling: Kun en klemme. Forsøkte å stramme denne litt. For å være sikker på at den er tett (kjedelig å overfylle hvis det lekker), satte jeg på en klemme til ved å åpne denne helt, legge rundt, og skru sammen. Da slangen virker pinn stiv, tror jeg ikke denne klemmen har noen misjon eller tar jeg feil? (For info: Septikslangene er byttet til ordenlige septikslanger) Takknemlig for tilbakemeldinger vedr. spørsmålet.. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 (redigert) quote name='jo_no' post='353893' date='13.03.07']Jeg har en del armerte plastslanger i båten. Disse virker svært så stive; særlig de som det er litt størrelse på: Påfylling diesel og påfylling vann. Ta f.eks. dieselpåfylling: Kun en klemme. Forsøkte å stramme denne litt. For å være sikker på at den er tett (kjedelig å overfylle hvis det lekker), satte jeg på en klemme til ved å åpne denne helt, legge rundt, og skru sammen. Da slangen virker pinn stiv, tror jeg ikke denne klemmen har noen misjon eller tar jeg feil? (For info: Septikslangene er byttet til ordenlige septikslanger) Takknemlig for tilbakemeldinger vedr. spørsmålet.. Hei, anbefaler at du skifter ut påfyllingslangen med en gummislange som godkjent for dette. Skal ha ledende innergummi, slik at ikke statisk elektrisitet oppstår. (ISO 7840 A 1) Når det gjelder armerte plastslanger for vann er det viktig at den er av næringsmiddelkvalitet. Det finnes nemlig billige utgaver som vil avsette smak på drikkevannet. Redigert 13.Mars.2007 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Da jeg kjøpte min båt var det stort sett bare stive/harde polyesterarmerte slanger på påfyllinger og inntak som knakk for ett godt ord, disse slangene skal vel bare brukes til vann, luft... Byttet ut påfyllingsslangene med ISO godkjente og inntak,lense slanger med stålarmerte pvc slanger. Mitt råd er å bytte til slanger som er beregnet til ens formål, ikke bruk disse "økonomi" polyesterarmerte slangene, veldig kjedeligt med X antall liter diesel, ferskvann, sjøvann i kjøls... (bunnen av båten) som kan forårsake store skader Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Jeg har også blitt advart mot å bruke pvc-slanger mellom motor og vannfilter. Vibrasjoner kan få slangen til å sprekke over tid. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.