Jump to content

VolvoPenta - Kundeservice til kr. 20 pr min...

bjoris

Recommended Posts

Må si jeg ble sjokkert, min far har en TMD22 der wastventilen på turboen henger seg opp hele tiden. Jeg trodde jo selvsagt at det gikk ann å ringe VP for å få en formening om hva som må gjøres, men ble altså henvist til 815 nr til kr. 20 pr min!!! Sinnsykt spørr du meg når du vet hva de tar for motorene sine... Denne er direkte importert og også over 5 år så det blir ikke noe garantijobb...

Noen andre motormerker med samme philosofi? Vel, jeg får få mitt lokale verksted til å finne ut av det selv om det har vist seg litt vanskelig... Dette er ikke den mest vanlige VP motoren så de hadde dårlig med erfaring så derfor ville jeg snakke med et større verksted, men ikke f... om jeg gir 20 pr min bare for å få råd om å bytte hele dritten...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Høres sprøtt ut, men ingenting forundrer meg. Men det er nok pga. enormt mange hendvendelser. Tid er som kjent penger, og mekanikeren i andre enden skal jo helst produsere sine timer til dagen. Men jeg har aldri opplevd dette når jeg har hendvendt meg til min lokale VP-pusher. Ikke si det til noen men de heter ....... De vil nok helst at du skal ta båten til verksted for konsulatasjon.

Dette forundrer ikke meg i og med dette dreier seg om en direkte importert motor. Jeg vedder 50 øre på at når delen bestilles så må dere vente så lenge at det kommer til å føles som om visdomstennene blir trekt gjennom rompa. Dette er etter hva jeg forstår bevisst politikk når motoren er direkte importert. Og VP er ikke alene, jeg har bekjente som eier direkte importerte biler. De sier det samme nemlig at de er nederst på prioriterings lista. Trist men leit for de berørte. :headbang:

Snakket med min lokale forhandler som henviste til Turboservice, der var de hyggelige og behjelpelige så det ordner seg nok for oss, men 20 kr pr min er jo sinnsykt. Greit at mange ringer å lurer på alt mulig, men prisen kr. 1.200 pr time er rimelig drøyt når det er snakk om et produkt det er noe galt med og som disse har solgt og tjent penger på... Vel, vel. Det er jo frivillig å velge motormerke og kan jeg velge blir det nok VP neste gang likevel siden det er eneste forhandler av båtmotorer her jeg bor... Men det blir nok båten som avgjør og motoren blir den som står i...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Stemmer nok dette her og det er heller ikke et helt ukjennt fenomen. Det er faktisk mange som utøver denne praksisen mot profesjonelle brukere, rederier osv. Min reaksjon på volvo sin betalingstelefon i privat sammenheng var å legge på, ikke pokker om jeg betaler for den slags. Slengte meg heller i bilen og valset rett inn på lokalt volvoverksted.

Går du frem på en hyggelig måte så får du den hjelpen du søker. Var dette til hjelp og du fikk orden på maskinen din så bør mekanikeren belønnes. Stikk inn til ham noen dager senere å gi ham en god flaske vin eller en "halling". Merkelig hvor glad de blir for slikt. Og du er garantert hjelp neste gang... :smiley:

Dette forundrer ikke meg i og med dette dreier seg om en direkte importert motor.
Det forundrer i alle fall meg at de ikke ønsker å ta vare på sitt eget motormerke. Det er da revnende likegyldig hvordan motoren er kommet inn i landet, nå er den her og merkeverkstedet burde være glad for alle henvendelser de får, det er jo penger i kassen det, uavhengig av hvilken måte motoren har havnet her. Kanskje det bare er jeg som tenker slik men jeg har nå en gang ikke grønt blod i årene... Minner mest om å skyte seg selv i foten...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Er ikke TMD22 en Perkins motor? Kanskje mer hjelp å få fra en Perkins forhandler/verksted?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Et av hovedargumentene til en del VP eiere for valg av nettopp denne motoren er VP sitt godt utbygde service nettverk.

Vil ikke si en servicetelefon til 20 kr minuttet er i tråd med denne fillosofien :eek:

Saken er vel de fleste båtkjøpere har ikke noe valg så lenge båtfabrikantene bruker VP som sin standardmotor. I løpet av mange år har Volvo opparbeidet seg et frynset rykte, og etter å ha vært eier av to båter med VP over 10-15 år vil ikke jeg pynte på Volvos rykt.

Med fare for å helle bensin på et allerede brennende bål. Jeg er faktisk enig jeg. At prisen er høy, ja det synes jeg men prinsippet er jeg enig i. Synes selv det er irriterende med kunder som kommer innom eller ringer kun for å få vite byggtekniske løsninger. Hadde prisen hvert f.eks 10,- pr minutt så hadde altså 5min kostet 50 kroner noe jeg hadde syntes var aksebtabelt og til og med kanskje hadde gjort terskelen min for å ringe å spørre om råd lavere :blush:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Er ikke TMD22 en Perkins motor? Kanskje mer hjelp å få fra en Perkins forhandler/verksted?
Blokka er Perkins men noe av mariniseringen ser det ut til at VP har snekra sjøl...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Slik jeg forstår det er det VP sentralt du har ringt? Det er kanskje fordi de vil ha deg til å ringe din lokale forandler/verksted at en slik løsning er valgt? Selv ringte jeg VP på holmen i Asker for å få noen råd og det var en udelt positiv opplevelse :-)

P

Slik jeg forstår det er det VP sentralt du har ringt? Det er kanskje fordi de vil ha deg til å ringe din lokale forandler/verksted at en slik løsning er valgt? Selv ringte jeg VP på holmen i Asker for å få noen råd og det var en udelt positiv opplevelse :-)

Nei, jeg ringte Bjordal og Madsen i Bergen... så det er muligens bare Bjordal og Madsen som har denne "tjenesten"? Uansett, de er jo forhandler og slik sett representant for VP.

Ser også at de har en nødtelefon utenom arbeidstid, pen pris pr samtale (det gjelder å ikke trykke inn disse numrene ved en feiltakelse... :headbang: Satser på at dette IKKE er priser pr minutt:)

Nødtelefon utenom arbeidstid:

Deler Tlf: 93232426 ( Tjenesten blir belastet med kr. 1000,- )

Verksted Tlf: 93232428 ( Tjenesten blir belastet med kr. 1000,- )

Er ikke TMD22 en Perkins motor?

Jo, som SveinHa sier er deler av mariniseringen VP sitt, tipper turbo med wastventil kommer fra dem.

hei igjen ,grunnen til at bjordal og madsen har denne telefonen er rett og slett for at de skal kunne tjene litt på folk som ringer inn , det blir litt feil at enkelte skal betale dyre dommer når de leverer inn båten sin der for og få fikset noe ,mens andre skal oppholde en mekanikeri telefonen til 500 kr timen pga de ikke finner en sink på motoren , så jeg syntes det er helt ok at de tar betalt for dette ,

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...