Krsand Startet 13.Mars.2007 Del på Facebook Startet 13.Mars.2007 Har noen erfaring med om det holder med 25HK på en slik båt ? Eller om det må mer krefter til ? Stort sett blir det vel to voksne og to barn i.. Sitér dette innlegget Link to post
opas Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Hei. Jeg har til nå disponert en Askeladden 435 Lite med 25 hk Mariner men er under 16 fot og går greit med 2 barn og 2 voksne. Merker det godt når man får en voksen til ombord. Jeg hadde en kamerat som hadde en Askeladden 16 med vindskjerm og kalesje , den hadde en 35 hk og da synes jeg den motoren passet båten godt. Har du mulighet til å velge tror jeg jeg ville valgt en 35 hk , men de kommer jo an på hva du er ute etter. Sitér dette innlegget 2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax Link to post
rago63 Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Har brukt 14" speed de luxe i 30 år - den har lik skrogform , men er mindre og lettere. Denne har gått med 9, 25 og 30 hk. Personlig ville jeg hatt 40 på 4400 - 25 blir litt vel lite med last. Mener den var veritassertifisert for 40 hk. Tror ikke den har problemer med en 50 hk heller.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.