Jump to content

Plattgatter26-Ønsker opplysninger

Florø

Recommended Posts

komp1.jpg

komp2.jpg

Heisann, jeg kjøpte denne båten i fjor vår (usett over telefonen selvsagt :yesnod: ) av en kar nede i skånevik

(ligger vel inne i hardangerfjorden et sted hvis jeg ikke husker helt feil) Motoren var gåen (VPMD32A) så denne

ble byttet ut (i en maken) Resten av båten bar vel preg av å ha ligget på sjøen kontinuerlig i flere år, men den

er hel og fin i treverket og oppussingen tar jeg sånn litt etter litt. Er det noen som vet noe om denne båten?

Evt hvor den er bygget osv? Takknemlig for alle svar..

Utnytt hele skjermbredden ved å sette alt på en linje?

Jada, jeg er absolutt meget fornøyd med kjøpet. I år er målet å få skrapet ned og oljet overbygget

og til neste vinter er målet en mer omfattende restaurering(har ikke fått til det i vinter pga av mangel

på plass å stå) Det er noe råte i dekket helt forut i baugen (et ikke helt ukjent fenomen etter hva jeg

har forstått) Men noe av poenget med å ha båt er selvfølgelig at den skal være på vannet, derfor jeg

tar det litt etter litt :sailing: ..... Forøvrig synes jeg selv at linjene er flotte på båten, men "vindusramma"

og det som er aktenfor kabinen er nok ikke originalt...ser ihvertfall litt "ombygget" ut når man ser det på nært hold.

Forøvrig har jeg inntrykk av at flesteparten av disse plattgatterne har midtmontert motor og aksling pga

vektfordelingen regner jeg med....har ihvertfall ikke sett så mange med drev. Kan dette evt gi en pekepinn

på hvor den er bygget?

Redigert av Florø (see edit history)

Baaten1.jpg

baaten2.jpg

Legger ved et par bilder til, det øverste bildet viser starten på

en "prøveoppussing" av fordekket i fjor sommer, var nysgjerrig

på hvordan treverket ble seende ut ferdig oljet;-)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...