sivne Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 høres ut som en gjeng med Sv ere og dama har all makt, som en gjeng med kvinnelige muslimer all gutta, nei takke meg til , de damene skal passe på negler og hår og se sexy ut og være tilgjenglige for oss når det passer :nono: Tror du lever i feil århundre, kansje du burde prøve 1897 eller noe sånt. Men huff da må du nok klare deg uten motorbåt med fart iog comford iallefall. Men man kan ikke få i både pose og sekk heller.... Sitér dette innlegget Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken. http://severines.blogspot.com/ Link to post
Sjøtummel Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Akkurat nå vil mor ha Bavaria, mens far vil ha Hanse. Problemet ligger i at Bavaria er større og ikke minst, det kommer lyst gjennom taket i Bavariaen. Hm, jeg er helt sikker på at Hanse lager større båter enn Bavaria for tiden, men det er kanskje skrogvolum per krone som er målestokken. (Og når P4-artikkelen nevner høyt fribord er jeg ikke helt sikker på om dét alltid er en god egenskap. ) Uansett, du får vente å se på neste års Hanse. Ting tyder på at det kommer dekksalong igjen. Ikke helt min stil, men det blir lys i bøtter og spann. Hva gjelder ektefeller/partnere/samboere som kjøper dyre ting til felles bruk så virker det ganske naturlig at det skal være en felles avgjørelse. Jeg kan ikke helt se hva som er så spesielt med dét. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Joa,enig i det. Og godsaker i glassene får hun og etter motoren er stoppet. Men all den møkka hvor kommer den i fra da Nå har jeg rundvasket i 2 dager og enda sier hun det er møkkete jo ! Det syntes ikke jeg ihvertfall. Effektiviteten til Den Hvite Tornadoen er sterkt overdrevet. Hun mistenker visst at jeg ikke skrur korken av flaska til og med. Jeg vet hvordan det ender,jeg bærer meg skakk på varmt vann. Men det lukter jo litt bedre etter hun er ferdig det må jeg innrømme. Jeg kjører prinsippet at den som klager på et problem gjør noe med det. Hvis kjerringa synes det er støvete? Ok, der er kosten og bøtta! Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Hm, jeg er helt sikker på at Hanse lager større båter enn Bavaria for tiden, men det er kanskje skrogvolum per krone som er målestokken. Ja, det jo ofte slik at en må ha med kroner i beregningen. Hvis ikke hadde det nok vært enklere ja Dekkslayouten er jeg heller ikke så begeistret for og Vision fra Bav var en skuffelse for meg, men jeg hadde jo ventet noe annet enn bare noe mer vindu... Vel, godt vi har god tid sier nå jeg Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Miranda Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Jeg kjører prinsippet at den som klager på et problem gjør noe med det. Hvis kjerringa synes det er støvete? Ok, der er kosten og bøtta! sikkert derfor fruen aldri klager på støv og dritt ombord, hun ser bare hvor skittne vinduer og speil er. Og det er et hint om at nå skal vi (jeg) vaske. Ellers klager hun aldri over problemer, for hun vet at det betyr masseutbedring og kostbare prosjekter. Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
Zikk Zakk Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Hvis alle som er i familien skal trives ombord så ligger det jo i kortene at alle burde ha mulighet til å komme med sine meninger og ønsker. Og kanskje det viktige er at mor velger farve på intereøret... så kan heller far velge farve på motoren... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Du er vel ikke som mannen min som ikke kan vaske klær? Ordentlige menn har da selvvaskende klær ? Men det blir systemsvikt hvergang Ørna ikke er hjemme. Og forresten så har jeg aldri klart å skjønne noe av innstillinger hverken av vaskemaskin eller tørketrommel som er 2 av livets uløste mysterier. Merkelige innretninger som bare lyder Ørnhilds ordrer. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Mer enn åtte av ti båteiere er menn men stadig oftere står kona som medeier og det er som regel hun som bestemmer hvilken båt de skal kjøpe Hei Det er helt riktig det, du var hun som ringte meg på jobben og tipset om båten. Kjøp av motorbåt og salg av seilbåt var gjort på under en uke: mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 (redigert) Jeg sliter nå ..... Min skjønne lille snelle gidder ikke være med lenger. Hun mener båten er for liten. Hun vil ha en 43 foter .... Hun kan ikke dusje, uten at det blir fuktig på samme rommet som hun skal sminke seg ... Fukt ødelegger vel sminken ? Vurder å bytte kone isteden for båt .... Redigert 14.Mars.2007 av lano2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Vurder å bytte kone isteden for båt .... Hei Det er i hvert fall ikke noen billig løsning. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 " Den cockpiten der setter ikke jeg rumpa mi i. ALT for grunn". " Den båten der skal vi ikke se på. Ser ut som en oppblåst tankbåt." " Den motoren der så ikke god ut. Lurer på åssen resten av båten er ? " " Pentry i den båten her, er det mest u-brukervennlige jeg har sett " " Hvor i all verden stabler man ting & tang i den båten her da ? " " Bare plast i denne båten jo. De kunne jo i det minste spandert noen trelister.." " De vinduene der så ikke bra ut" Damer har så absolutt peiling på båt. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
lano2 Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 HeiDet er i hvert fall ikke noen billig løsning. mvh giver Pest eller kolera ? Alt koster .... Legger til et par ekstra uttalelser fra våre mange besøk på båtmesser: - "Hæææ , er det ikke corian benkeplate" - "Hva, ikke alcantara sofastoff " - "Kan ikke stå oppreist nede i sturommene" -"Hvor skal jeg sette alle shampoflaskene når jeg dusjer?" -"Hvor skal jeg gjøre av kjøkkenmaskineriet? Det er jo bare 8 skuffer og 4 skap ..." Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 -"Hvor skal jeg gjøre av kjøkkenmaskineriet? Det er jo bare 8 skuffer og 4 skap ..." Helt klart et gyldig argument for å bytte båt. Kanskje løsningen er å bytte jobb først? Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 De er flinke med barna og gode på bunn Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Jeg er faktisk så heldig, at jeg har en samboer som er mere båtgal enn meg. Hun vil i båten i tide og utide, og jeg jubler. La gå at hun ikke tar båten ut selv ennå, men det kommer nok. Vi tok begge båtførerbeviset i fjor. Arbeidsfordeling om bord: Hun: Alle "dameting" som telys og annet pyntegreier jeg ikke ser helt nytten av......... Jeg: Alt annet.(inkludert roting) Vi var nettopp og signet kontrakt på en Saga 315. (skal delta på konvoien i mai) Da var hun sjef over fargevalg og gardiner. Jeg var litt mere opptatt av plotter og radar og andre "fornuftige" ting. he,he..... Vi eier 50% hver i den nye skuten, så det skulle bare mangle at vi ikke har lik rett til å bestemme hva som skal ombord. Har lagt ned forbud mot blomster i vase, men på en eller annen måte pleier det å stå en slik en på bordet like etter fortøyning. Det viktigste båtdamer gjør, er å la mannen tro at det er han som bestemmer. Selv om alle vet hvem som egentlig er sjefen. Hva skulle vi "kapteiner" gjort, om ikke vi kunne bære oss litt over fruen ombord. Ønsker alle en fantastisk båtsesong Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
lano2 Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Ja, jeg som ville ha en Bavaria 32, mens kjerringa kunne ikke fordra blå striper.... Røde var mye finere mente hun ... I tillegg så er speil-arealet på badet større i en Regina .... ....mente hun.... jeg målte aldri.... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Jeg sliter nå ..... Min skjønne lille snelle gidder ikke være med lenger. Hun mener båten er for liten. Hun vil ha en 43 foter .... Hun kan ikke dusje, uten at det blir fuktig på samme rommet som hun skal sminke seg ... Fukt ødelegger vel sminken ? Vurder å bytte kone isteden for båt .... Sminke ????? Det må da kunne gå an å klare seg uten sminke i en båt? Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Her er jeg hjertens enig med Lasse. Det kan da ikke være nødvending med all denne sminken i båten også. På den annen side så kom jeg over en blondine i fjor som ble anbefalt å holde seg i kabinen til vi mannfolk hadde spisk frokost. Når kaffen hopper ut av koppen kan det være lurt å påføre litt mascara før man viser seg i den offentlige sfære Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Slagskibet Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Hva skulle vi "kapteiner" gjort, om ikke vi kunne bære oss litt over fruen ombord. Jeg nøyer meg med stille,sår hulking bare. Sitér dette innlegget Link to post
Solgangsbris Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Jeg bare "elsker" generalisering på kjønn!! Sikkert fordi jeg er en atypisk mann og gift med en atypisk kvinne. Ellers..... - det burde være mye MER sminke i båt! Sitér dette innlegget Link to post
Taucher Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 (redigert) Dette med stor båt er da ikke nødvendig, det man trenger er 1 stk Hydrolift T17 med 115 hk YAMAHA, då slipper man å være underveis, man er bare plutselig fremme, og hvis du kjører fort nok rekker ikke quinnebestet å se om det er rød eller blå stripe, hun holder seg fast. Og i forhold til det drømmebåten hennes koster kan man spise luksus hurtigmat fraktet med helikopter resten av livet, da blir pentry også unødvendig... MER sminke? det er da ikke plass til mer i fjeset til damene, og ikke tale om at jeg bruker sminke! Redigert 14.Mars.2007 av Selleri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sivne Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Sminke ?????Det må da kunne gå an å klare seg uten sminke i en båt? Jepp helt enig. !!!! Sminke potteplanter og masse nips er strengt forbudt hos oss :nono: !!! Og det er en sjølaga regel som mannen er veldig glad for! Kan heller tenke meg noen fancy oppbevaringsboxer til å stappe ting og tang i. Og noen lysestaker til telys. Sitér dette innlegget Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken. http://severines.blogspot.com/ Link to post
Taucher Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 husk at de må være litt dype da, sånn at ikke stearinen renner utover bord\duker osv. i sjø... Sitér dette innlegget Link to post
HaJ Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Båt + parforhold = felles invistering, felles utgifter, felles vedlikehold, felles bruk og felles gleder! Som så mange andre mannsbastioner så står nok også båten som en "manne-ting" for fall. Heldigvis! Å ikke dele sin største interesse med sin nærmeste høres direkte stusselig ut. Min mening. Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
lano2 Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Problemet nå er at dekksalongen ikke er godt nok. Nå vil hun i tillegg ha en salong nede, der ingen kan se henne...osv boklesing, sex...osv Prøve å fortelle henne at vi har sotete viduer som ingen kan se gjennom.... Da svarer hun med det derre maset om eget dusjrom og 8,1 knops marsjfart ved 2600 omdreininger... Må vel bare krype til korset. Få kjøpt den derre 43 foteren. ( Merket er vel ingen i tvil om ) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.