peppen Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Har en kamerat som har hatt en Fevik med en slik marinisering og han har vært kjempefornøyd med løsningen. Båten ligger forøvrig her Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 (redigert) Hei, Kjenner du til løsningen, kjører han med original luftkjølt eksosmanifold, kun beskyttet med et varmeskjold? Kunne nesten se slik ut. Redigert 2.September.2009 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
peppen Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 (redigert) Hei, Kjenner du til løsningen, kjører han med original luftkjølt eksosmanifold, kun beskyttet med et varmeskjold? Kunne nesten se slik ut. Kjenner dessverre ikke detaljene, har ikke sett motorrommet annet enn på bildene du ser i annonsen. Redigert 2.September.2009 av peppen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Ok, det ser ut som det er "tørr" manifold men at selve eksosen er vannkjølt. Vi tro at den manifolden da blir fryktelig varm Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Steinsvigen Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Hei Eg må seie at eg gler meg til dette prosjektet :-) Prøvde å leite etter 2L eller 2L II men fann ingen ting, sikkert eg som ikkje leitar på rette staden :-( Klarer dere å sjå på bilda om det er ein 2.4 D ? Og så neste spørsmål hvilket gear skal eg være på jakt etter er det noe som passer bedre enn andre gear eller må det spesialtilpassast eit eller anna gear .Og hvilken utveksling bør det være ? Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
mortenbohmer Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Den motoren er ihvertfall ikke helt lik de 2L motorene jeg har, bla er oljefilter montert annerledes og dieselfilter er frittstående (montert i chassi) Ved siden av oljefilter (mot girkassen/startkransen) eller på samme sted på andresiden av blokka, skal det være støpt 2L, Dette er likt på begge min (1989 og 2000 modeller), i tillegg står det også på toppen som sagt før. HAr du noe info om bilen den stammer fra ? Morten Sitér dette innlegget Link to post
Steinsvigen Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Nei eg har ingen info om motoren den har stått i garasjen siste 12 åra det er det einaste eg veit .. Fann eit frest plan på motoren der det var stempla inn noen tall men det er framme på sugesida og der står L og eit motornr ?????? og eit anna merke TeL eit eller anna det står på olje toppa også ???? sjå bilda Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
Avmønstret1 Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 er det noen som kan si hva som gjøres ved en marinisering av en motor ? Sitér dette innlegget Link to post
mortenbohmer Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Såvidt meg bekjent er det kun 2.4 og 3.0 liter som er tilgjengelig i Diesel fra Toyota. 2.2 er vel kun bensin (mulig jeg tar feil selvf) Sitér dette innlegget Link to post
Steinsvigen Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 (redigert) Eg er egentlig heilt enig med deg !! men vart litt forvirra tidlegare i posten der var det ein kar som hadde hatt ein 2.2D og ein 2.4D vell vell la gå ... Ei anna ting også der er vel ikkje mekanisk matepumpe på desse motorane er vel eletrisk eller ?? Hvor skal eg ringe og oppgi motornummeret for å få vite litt meir har dei slikt gammelt rask på Toyota :-) skal sjekke litt i morga.. PS der står 2 -4 på Topplokket men er ikkje det noe med tenning ??? Redigert 2.September.2009 av Steinsvigen (see edit history) Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
mortenbohmer Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Klarer du å rote frem regnr på bilen den har stått i, så finner de frem data på Toyota, selvom den er hugget. Jeg tror nok at dette er en 2L selvom ikke alt stemmer helt med plassering osv. Står litt om motorene her også: http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_L_engine Sender du meg en pm med din email adresse, så har jeg en kopi av 2L motor manualen til deg også ;) Morten Sitér dette innlegget Link to post
Blom'en Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Motoren ligner ikke helt på en 2L... Oljepåfyllingslokket er lengre frempå din motor. 2L har en meget flat flate i bakkant av toppdekselet, ditt ser rundere ut. Dieselfilter pleier å stå på torpedovegg Det er en NA motor uten turbo, siden stussen kommer ut rett på siden. Turbomotorene får innsugsstussen opp. Innsugsmanifold er ellers svært lik de på 2L&2LT som står i gamle Landcruiser LJ70/LJ73. Disse kom vel med turbo i 1986 og før det uten turbo. Er nokså sikker at det også fantes 2.2 diesel, men jeg har ikke vært boti dem, kun 2.4 dieslene. Har bla. montert turbo på 2 stk 2L motorer der den ene har kjørt over 100.000 km etter turbomontering og da var de gått ca. 267.000 km når turboen ble montert :-) Den andre har kun gått ca. 30.000 etter turbomontering. Viktig for levetid på disse er oljeskift hver ca. 5.000 km. Sitér dette innlegget Link to post
Steinsvigen Svart 6.September.2009 Link til dette innlegget Svart 6.September.2009 Fekk start på den i dag :-) TOYOTA DIESEL ENGINE 2.4 Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
TMe Svart 7.September.2009 Link til dette innlegget Svart 7.September.2009 En sikker metode for å ødelegge en motor på er å starte opp uten kjølevann. Man får da lokal overoppvarming som kan gjøre ubotelig skade. Sitér dette innlegget Link to post
stein erik olsen Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Noen som vet hvor jeg kan få tak i adapter plate slik at jeg kan giret til å passe på motorn(motorn toyota 2j 2,5d)gir prm 265 Har hørt at denne type motor er brukt i båter. Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 22.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Noen som vet hvor jeg kan få tak i adapter plate slik at jeg kan giret til å passe på motorn(motorn toyota 2j 2,5d)gir prm 265 Har hørt at denne type motor er brukt i båter. Hør med Telnor på Os Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Sjø stjernen Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 Kossen går det Jensen? Har du fått tak i adapterplate til toyota motoren? Lurer selv på å marinisere en slik motor, de starter får du får vridd om nøkkelen og går som klokker. Mvh Tor Inge Sitér dette innlegget Mitt prosjekt Sjøløva på 30 fot Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 Hvor mange HK er det i en slik 2,4? Eg har også PRM265(men sikkert for lite utveksling?), og 700kg blålakkert stål framforbi Hadde jaggu vert kjekt å redusert den vekten Kva turtal går de hiacemotorene på? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Sjø stjernen Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 (redigert) Hei sæbø Har du en ford inabords kansje? Mener det er ca 80hk i de 2,4 d til toyota Hvet ikke helt hvilke turtall de går på men noe høyere en min ford i alle fall. Redigert 9.Januar.2010 av Sjø stjernen (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt Sjøløva på 30 fot Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 Ford ja pålitelig å grei. Men 500kg mindre hadde gjort seg... 80 hk blir for lite. Må opp i 130-140..... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.