Jump to content

marinisering av toyotamotor

Steffen

Recommended Posts

Hei, er det noen av dere som vet om- og hvor man får kjøpt mariniseringsutstyr til toyota 2,4l diesel? ca pris..? Noen som har erfaring med en slik motor i båt? Denne motoren er noe av det mest driftssikre man får tak i, så å ha en slik i båt måtte da være ypperlig... eller?

Enig i det , men helst den med turbo da , har med turbo i bilen min , og har hatt uten turbo i en tidligere bil . Fin lyd i disse motorene forutsatt at man bruker kvalitetsolje da . Men den har jo registerreim , smal sak å bytte da , men kan være vrien å treffe riktig på dieselpumpa .

Selv har jeg Yanmar og den er jo nokså hard i lyden , men legg øret til en Kubotamotor (Nogva Nanni), de sviver fint de , ikke ryker de heller .

Enig i det , men helst den med turbo da , har med turbo i bilen min , og har hatt uten turbo i en tidligere bil . Fin lyd i disse motorene forutsatt at man bruker kvalitetsolje da . Men den har jo registerreim , smal sak å bytte da , men kan være vrien å treffe riktig på dieselpumpa .

Selv har jeg Yanmar og den er jo nokså hard i lyden , men legg øret til en Kubotamotor (Nogva Nanni), de sviver fint de , ikke ryker de heller .

helst turbo ja.. har selv ettermontert turbo i hi-luxen min. Nokså rimelig i drift og lite svartrøyk etter turbo mont.. Reg.reima blir grei å skifte når man får litt bedre plass foran motoren, og slipper å henge over fronten på bilen. Ser man får kjøpt alt man måtte trenge fra Finland. For en go neve Euro da...

Du vil finne endel av det du trenger på kdtrading.no Utfordringen er vel manifoil og svinghjulshuset som skal være tilpasset drevet. Svinghjulshus kan du finne brukt og jeg skulle da tro at kontra nykjøp så vil det være penger igjen på denne posten til å få dette tilpasset motoren. Manifoilen kan du sikkert få noen til å lage for deg hvis den er urimelig å kjøpe ferdig tiilpasset motoren. En slik sveising må du regne med kan komme mellom 10 000,- og 20 000,- tusen alt etter hvor komplisert dette er. Oljekjøler, varmeveksler etc vil du kunne finne hos KD Trading eller andre firma som leverer slikt

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Det hørtes rimelig ut. Hva må man regne med å betale for en slik motor?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...