Jump to content

Bayliner


Kjelli

Recommended Posts

Hei

Grand Banks er en amerikansk båt som blir produsert i Taiwan, det samme er min båt.

Dette er håndlagede båter, som jeg vil jeg tro ikke er laget av overkvalifiserte folk.

Likevel er det ingenting å si på kvaliteten synes nå jeg.

mvh

giver

Altså, for ikke å bli misforstååt: jeg er stadig VELDIG fornøyd med båten min. Det er PRODUKSJONSKVALITETEN som ikke er som det kanskje burde være - hovedsakelig når man titter på baksiden av glassfibern - konseptet og funksjonaliteten er helt top! Måtte jeg velge idag ville jeg valgt en europeisk båt med samme konsept og funksjonalitet (som ikke fantes i sin tid, men finnes nå) pga produksjons kvaliteten. Og litt billig utstyr fulgte med. Liksom Ladaen bland båtene, men hva skal man gjøre hvis bare Lada har visse egenskaper som en ønsker.
Link to post

Hei der . Var selv på utkikk etter en bayliner 2655 men slo det fra meg av forskjellige grunner. Det jeg har  hørt var at bayliner  ikke var av så god kvalitet, men at dette gjalt modeller på 80 tallet og opp til ca94-95mod. Mens nyere skulle være av mye bedre kvalitet, m tanke på el system og skrog.

Du kan jo bare ringe å høre med forhandleren Baymax, om forbedringer på de nyere modeller fra de eldre. Det er lov å spørre :smiley:

Link to post

Lurer på akkurat samme problemstillingen som SveinHa. Har lest innlegg bl.a. på den andre båtplassen om Bayliner, og en brukte uttrykket "sjøens Tupperware" om Bayliner, og folk ble anbefalt å holde seg langt unna båtmerket. Et annet sted har jeg lest at det var mye dårlig håndtverk (dårlig innfesting av innredning, slurvete arbeid, osv.) på Bayliner tidligere (men hva menes med tidligere, - 80-tall, 90-tall?) men at de nå var blitt mye bedre. Sjøegenskapene har jeg ikke sett noe spesielle negative bemerkninger om...

 

Her på Båtpålassen er det jo noen Bayliner-freaker  :lol: så det hadde vært artig med noen konkrete tilbakemeldinger fra folk som har erfaring med båten, og ikke bare synsing. - Er du der "VilhaBayliner" og kompiser?  Give us the facts, please! :seeya:

Har ikke noen egne erfaringer med båten min enda, da den ikke ankommer Gamlelandet før midten av desember.  :wink:

Jeg har imidlertid snakket med en rekke mennesker som har kjøpt Bayliner av forskjellige slag, og fellesnevneren er at alle er stort sett fornøyd og båten de har kjøpt har innfridd forventningene.

Et ankepunkt mange har, er de S V I M L E N D E  prisene forhandlerene her i Norge tar for å formidle salget. Den groveste jeg har hørt om var en som fikk en regning på 50.000,- fra forhandler etter at båten var levert og betalt!!!!

Selv har jeg fått en god pris på handelen gjennom Trophy (ta en prat med han om du har lyst på Bayliner!)

Når det gjelder kvalitet, så er det nok ikke tvil om at Bayliner har en del kjente problemer. Men det gjenspeiler seg jo igjen i prisen...

(du får ikke flybridge-båt i Norge til samme prisen!!!)

 

(phu, mye skriving dette...tar meg en  :wink:

 

Problemene til Bayliner er i hovedsak lekkasjer, såvidt jeg forstått... men jeg har vel enda ikke møtt en båteier her i Norge uten en klut liggende i frontruten  :lol: :lol: :lol:

-og marinesilikon selges jo i bøtter og spann på Biltema, alle disse blir vel ikke kjøpt av bayliner-eiere??? :smiley:

 

Vel så har jeg kanskje kjøpt meg sjøens lada, men jammen skal jeg vinke pent fra flybridgen når  jeg møter Ola Dunk som tøffer rundt i den fillete kalesjesnekka si... (sikkert til samme pris oxå :lol: )

Link to post

Hei

 

Jeg er litt nyskjerrig.  Hvordan leses modellbetegnelsen på Bayliner.  Står tallene i sammenheng med båtenes lengde?  Noen av dem har noen voldsomme nebb, spesielt noen av de litt mindre modellene.  Er dette medregnet?

 

Tok en kjapp titt på båtnett.  Er enig i at båtene kan virke rimelige, og at du ser ut til å få mye båt for pengene.  Hvorfor vet jeg ikke, men generelt kan det nok være vanskelig å bli kvitt et dårlig rykte, selv om kvaliteten kanskje er bedret ettehvert.

 

Skulle likt å hørt litt mer om hvordan EX-Bayliner-eiere vurderer båten.  Finnes noen der ute som har hatt Bayliner, og som kan si litt om kvaliteten?

 

 

Mvh

Link to post

Hei!Her kommer svar fra en meget godt fornøyd Bayliner eier.Jeg tok inn min Bayliner 2556 flybridge båt i for 3 år siden. Jeg ville ha en lukket båt med selvlensende dekk,uten kallesje,mye inneplass,full ståhøyde,mye uteplass og flybridge,og trailbar da jeg bor i innlandet og frakter båten til fjorden i ferieukene. Etter og ha saumfart det som var av båter til den prisen,måtte det bli en Bayliner.Etter å ha fått den hit til landet en kald desemberdag,fikk jeg den innomhus og kunne begynne jobben med å få den slik jeg ville ha den.Bygde om allt det elektriske,bygde om motorrom for å få plass til Dieselsekser`n,en BMW 636 turbodiesel på 180 Hk.Monterte ebersprecher varmer,la teakdørk inne,monterte landstrøm,etc,etc.Båten hadde aldri stått lagret ute,så skroget var som nytt(1990 mod)

Med dieselmaskinen jeg monterte har den en toppfart på 27 knop og marsjer fint på 20 knop.

Jeg har logget 1500 nm med den siden jeg sjøsatte den. Var over i Danmark med den i sommer,så jeg vet hva den står for når det gjelder sjødyktighet.Jeg kunne lagt med noen bilder hvis jeg visste hvordan man gjør det?Etter mitt synspunkt finnes det ikke mange båter under 30 fot som er pene med flybridge,men det har Bayliner fått til.Jeg er bitt av 3 fots-syken og vurderer salg av båten til våren,og større Bayliner står høyt på ønskelisten.

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Link to post

Hei

 

Jeg er litt nyskjerrig.  Hvordan leses modellbetegnelsen på Bayliner.  Står tallene i sammenheng med båtenes lengde?  Noen av dem har noen voldsomme nebb, spesielt noen av de litt mindre modellene.  Er dette medregnet?

 

Tok en kjapp titt på båtnett.  Er enig i at båtene kan virke rimelige, og at du ser ut til å få mye båt for pengene.  Hvorfor vet jeg ikke, men generelt kan det nok være vanskelig å bli kvitt et dårlig rykte, selv om kvaliteten kanskje er bedret ettehvert.

 

Skulle likt å hørt litt mer om hvordan EX-Bayliner-eiere vurderer båten.  Finnes noen der ute som har hatt Bayliner, og som kan si litt om kvaliteten?

 

 

Mvh

Tallene står i sammenheng med skrogets lengde. Jeg har en 2560 Trophy convertible og der er skroget ca 26 fot + badeplattform og baugspyd, altså ca 28 fot totalt. Totallengden er jo det de fleste oppgir her til lands?! :santcheers:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post

Totallengden er jo det de fleste oppgir her til lands?!

Det er nok en sannhet med modifikasjoner. I "gamle dager" ble alltid skroglengde uten badeplatform og nebb oppgitt. I senere tider kommer EU og blander seg inn slik at alle lengder skal inkludere alle faste utstikk. Dermed vokser jo gjerne en 28 foter til 30-31 men det er jo fremdeles samme båten, blir bare mer forvirrende for oss.

 

Så vidt jeg vet er alle 4-sifrede Bayliner typer betegnet slik at første 2 siffer er skroglengde i fot (uten nebb o.l.) og de 2 siste er type båt. F.eks. er type xx70, xx56 og xx58 fly-bridgebåter. Jeg har sjekket med Bayliner Owners Club i USA vedr. dette men noen entydig fasit på betegnelsene finnes ikke da betegnelsene ikke er konsekvent gjennomført.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

  • Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Link to post

Sveinha,

Såvidt jeg vet er alle Bayliner "Motoryachts" flybridge-båter.  De startet med 3058 for en god del år siden (1990?), og de går (gikk) opp til 57 fot.  Som nevnt er de to förste tallene lengden i fot (det tror jeg brukes konsekvent på alle Bayliner-modellene) og de to siste kan bety alt mellom hummer og kanarifugl.  En av mine favorittter, 32 ft motoryacht, har hatt betegnelser som 3270, 3218 og 3288.  Alt var samme skroget men i forskjellige årganger.  Jeg tror -88 betegnelsen var svært vanlig i de senere årene (90-tallet) for alle motoryachtene (f.eks. 4788, 5788).  Denne 32-foteren ble lansert i 1981 under navnet "Explorer", som siden ble droppet.

Bayliner hadde også tidligere en modellserie kalt "Avanti" fra 30 og til over 40 fot.  Disse var åpne kabincruisere.  Om de hadde en firesifret nummerbetegnelse i tillegg, vet jeg ikke.  Avanti serien ble droppet på slutten av 90-tallet og de solgte aldri spesielt bra sammenlignet med motoryachtene.

Bayliner hadde også en 2958 flybridge som ble kalte motoryacht, men det er vel å strekke yachtbegrepet mht. störrelse...

For et par år siden ble motoryachtene utskilt som eget selskap og de heter nå Meridian.  En del kosmetiske oppgraderinger og interiör-endringer samt en vesentlig höyere prislapp.

Jeg har en 2355 og -55 betegnelsen har typisk vært brukt på Ciera cruiserne mellom 20 og 30 fot.  i 2002/-3 ble dette forkortert til -5, dvs. Ciera 245, 265, 285 og 305.  Jeg tror ikke Bayliner har vært spesielt konsekvens i modellbetegnelsene og er ganske sikker de siste to sifrene ikke hadde noen betydning mht utstyrsnivå eller lengde.

 

Kåre

Link to post

Jeg ser VILHABAYLINER går og venter på sin etterlengtede Bayliner, så jeg tenkte, siden jeg var i samme båt (typen), så ville jeg sende en IM til han, og høre om hans erfaringer, både under bestilling og andre erfaringer. Men, hvorfor heller ikke ta det på forumet, og la andre også ta del i dette, så første utfordring går til "VILHABAYLINER".

 

 

Jeg for min del, kunne tenkt meg å korte ned ventetiden med å lese litt om andre som er i samme båt.

 

Bilde

Siden du snakker om ventetid... fant dette webcameraet over HUAL terminalen Blount Island i Jacksonville, Florida :

http://www.jaxterminal.com/pages/webcam/Yard-cam.htm

 

...Er det min båt som står oppe til venstre der tro??? :yesnod:

 

slik korter jeg ventetiden ned (og neglene mine! :lol:)

Link to post

Ja, i dag kom båtdrømmen hjem, eller skal vi si marerittet? Nei, fullt så gale er det ikke, men jeg ser våren kommer til å komme tidligt i år.

Må nok vurdere om jeg klarer å få den ferdig til våren, eller om jeg må vente til neste sesong før sjøsetting.

 

Ufatteligt at de kan sleppe båten så langt ned. Må nok bli full omtrekking inne.

 

Nei, nå blir der heller en  :lol: og noen  :yesnod:, skal på julebord.

 

God helg til dere alle.

 

mvh

Kjelli

Link to post

Ja, i dag kom båtdrømmen hjem, eller skal vi si marerittet? Nei, fullt så gale er det ikke, men jeg ser våren kommer til å komme tidligt i år.

Må nok vurdere om jeg klarer å få den ferdig til våren, eller om jeg må vente til neste sesong før sjøsetting.

 

Ufatteligt at de kan sleppe båten så langt ned. Må nok bli full omtrekking inne.

 

Nei, nå blir der heller en  :crazy: og noen  :smiley:, skal på julebord.

 

God helg til dere alle.

 

mvh

Kjelli

Får vi se noen bilder hvor gale det er???

*spent*

Link to post
  • 4 uker senere...

Dette med å importere båt fra USA ser ut til å være noe endel tenker på, -og noen gjør.  Veldig interessant å høre om flere erfaringer rundt dette. Har selv surfet litt på nettet og ser at det finnes flere som tilbyr USA-importerte båter.  Ett naturlig spørsmål blir gjerne om det er lurt å benytte noen av disse aktørene, eller om det er overkommelig og pengebesparende å gjøre det hele selv.

Om noen har egne eller andres erfaringer å dele med baatplassen på noen av de følgende områdene ville jeg satt stor pris på det:

 

Gode argumenter for å benytte en "proff" agent?

Gode/dårlige erfaringer med norske aktører?

 

Om man velger å foreta importen selv:

Hvor bør båten kjøpes? Er det store prisforskjeller rundt om i USA?

 

Gode linker:

F.eks.

http://www.boats.com

 

Hvordan ordne med frakten?

 

Hvordan fremskaffe CE merking?

 

Andre fallgruber en skal være oppmerksom på?

 

Hilsen en som vurderer å skifte ut Coronet'en....

Link to post
Dette med å importere båt fra USA ser ut til å være noe endel tenker på, -og noen gjør.  Veldig interessant å høre om flere erfaringer rundt dette. Har selv surfet litt på nettet og ser at det finnes flere som tilbyr USA-importerte båter.  Ett naturlig spørsmål blir gjerne om det er lurt å benytte noen av disse aktørene, eller om det er overkommelig og pengebesparende å gjøre det hele selv.

Om noen har egne eller andres erfaringer å dele med baatplassen på noen av de følgende områdene ville jeg satt stor pris på det:

 

Gode argumenter for å benytte en "proff" agent?

Gode/dårlige erfaringer med norske aktører?

 

Om man velger å foreta importen selv:

Hvor bør båten kjøpes? Er det store prisforskjeller rundt om i USA?

 

Gode linker:

F.eks.

http://www.boats.com

 

Hvordan ordne med frakten?

 

Hvordan fremskaffe CE merking?

 

Andre fallgruber en skal være oppmerksom på?

 

Jeg har importert båt fra USA selv og hjulpet et par kompiser. Den siste kom inn til landet første uka i desember. Kontakten min i USA ordnet CE merking og det var ingen anmerkninger fra tollen om at noe var galt. Kompisen min ordnet fortolling selv. Ingen problemer. Det største problemet ser ut til å være "angsten" du får når du har betalt på forskudd og går og venter på båten(hadde jeg også). De fleste båtene er noe slitt, men det er ikke så mye som skal til før de blir blanke og fine. Motorrommene på disse båtene er små, så skal du sette inn dieselmotor må du sette inn en V8 diesel,Steyr el Kad 32 eller bygge om motorommet. Skal du beholde bensinmotoren, så lønner det seg å kjøpe en ferskvannsbåt. Litt nyere båter har som regel ferskvannskjøling.Prisforskjeller vet jeg ikke så mye om, men på ebay.com kan man gjøre et kupp. Hvis du vil kan jeg hjelpe deg, men jeg gjør det ikke gratis lenger(arbeidsledig)

Tar ca 1/5 av proffenes pris. FORSIKRING er VIKTIG.

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post

Andre fallgruber en skal være oppmerksom på?

 

Hilsen en som vurderer å skifte ut Coronet'en....

 

S K I F T  U T  C O R O N E T `E N  M E D  E N  E N E S T E  G A N G !!!!!!!!!!  hører du???!!!!!!

 

Ikke noe å nøle på , Trophy her på forumet har gode kontakter og loser deg i gjennom en bra handel.

Han har stått på hodet for meg nå når jeg venter på min båt.

 

Beste ønsker og godt nyttår, alle sammen!  :newyearsign::newyearcheers::fireworks1::fireworks3:

Link to post

:newyearsign:

 

 

Dette med å importere båt fra USA ser ut til å være noe endel tenker på, -og noen gjør.  

 

Andre fallgruber en skal være oppmerksom på?

 

Hilsen en som vurderer å skifte ut Coronet'en....

 

Hei, har selv kjøpt meg en Bayliner, kjøpt gjennom norsk agent, og blitt skuffet. Venter på svar fra han, før jeg bestemmer meg hva jeg skal gjøre. Holder nå på med å fikse den opp, blir mye arbeid. Men, men, det er kjekt å ha noe å gjøre, og siden fruen også ønsker båten, så blir der ikke noe problem den veien.

 

Hørte nettopp om en som hadde importert en Bayliner, med dieselmotorer. Når han fikk den på kaien, viste det seg at båten hadde vært "søkt". Der var vann i hele båten.

 

Det er viktig å unngå fallgruver, så benytt en som har utført dette før, og helst en som har referanser, slik at du vet du kan stole på han.

 

I tillegg er det viktig å ha litt penger i reserve, ikke kjøpe båt som ligger på smertegrensen økonomisk, da det lett blir dyrere en først antatt.

 

Skal du få den kontrollert av KNBF besiktelses mann i Norge, når du skal forsikre den, er der et par svakheter, som han fort avdekker på Bayliner. Det er at der bare er en slangeklemme på gjennomføringer under vann, og dårlig innfesting på pullerer.

I tillegg er Baylinere kjent for å lekke inn regnvann.

 

Og, jeg er enig med Trophy, at det største problemet er angsten, ved å betale på forskudd.

 

Jeg vil ønske deg lykke til, og håper jeg ikke har skremt deg av.

 

Hilsen eier av Bayliner, forhåpentlig i mai, "lykkelig" eier av Bayliner.

 

mvh

Kjelli

 

PS: Får ikke så mye tid til å være innom Forumet her, da jeg er stort sett er i båten.....

Link to post

:newyearsign:

 

 

 

 

Hei, har selv kjøpt meg en Bayliner, kjøpt gjennom norsk agent, og blitt skuffet. Venter på svar fra han, før jeg bestemmer meg hva jeg skal gjøre. Holder nå på med å fikse den opp, blir mye arbeid. Men, men, det er kjekt å ha noe å gjøre, og siden fruen også ønsker båten, så blir der ikke noe problem den veien.

 

Hørte nettopp om en som hadde importert en Bayliner, med dieselmotorer. Når han fikk den på kaien, viste det seg at båten hadde vært "søkt". Der var vann i hele båten.

 

Det er viktig å unngå fallgruver, så benytt en som har utført dette før, og helst en som har referanser, slik at du vet du kan stole på han.

 

I tillegg er det viktig å ha litt penger i reserve, ikke kjøpe båt som ligger på smertegrensen økonomisk, da det lett blir dyrere en først antatt.

 

Skal du få den kontrollert av KNBF besiktelses mann i Norge, når du skal forsikre den, er der et par svakheter, som han fort avdekker på Bayliner. Det er at der bare er en slangeklemme på gjennomføringer under vann, og dårlig innfesting på pullerer.

I tillegg er Baylinere kjent for å lekke inn regnvann.

 

Og, jeg er enig med Trophy, at det største problemet er angsten, ved å betale på forskudd.

 

Jeg vil ønske deg lykke til, og håper jeg ikke har skremt deg av.

 

Hilsen eier av Bayliner, forhåpentlig i mai, "lykkelig" eier av Bayliner.

 

mvh

Kjelli

 

PS: Får ikke så mye tid til å være innom Forumet her, da jeg er stort sett er i båten.....

Det stemmer at noen lekker vann. Spesielt på bakveggen. Viktig å fjerne alle lister osv og skrape bort gammel tetningsmasse og legge på ny. Svake pullerere har jeg ikke merket noe til og båten min har lagt ute i skikkelig dårlig vær noen ganger. Hadde ganske mye pussing og sliping på min båt også, men det ble bra  resultat til slutt. Nå mangler bare en dieselmotor!!!

Det har du jo allerede så stå på!!! Håper du kan vise oss noen bilder når det nærmer seg sjøsetting. :newyearsign:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post

"En gang Coronet, alltid Coronet..." Er det ikke noe som heter det da??  :smash:

Joda, det er kjekt å ha en Coronet, men nå har jeg hatt min i ca 7 år og begynner å bli moden for noe annet.  Selvom min Coronet er innholdsrik med eget bl.a eget toalettrom så er det ikke til å komme bort fra at 21 fot gir visse begrensninger for bruk av båten til ferier.  Lyst på en litt rommelig båt og tror en Bayliner kan gi bra valuta for pengene.  Men om det skulle dukke opp en Coronet Ocanfarer 32 som jeg hadde råd til skal ikke det utelukkes heller.. :lol:

Link to post

Forsikringen (IF) kom på 2500,- med 20.000,-!!!!!!!!!! i egenandel.

 

quote]Vil bare anbefale Gjensidige på transportforsikring; 503 nkr med 10000 i egenandel

Dette er inkludert 3 omlastinger og midlertidig lagring til båten kommer hjem til meg.

 

mvh

"harsnartBayliner"

 

Jeg vil bare advare ALLE mot å benytte IF i enhver sammenheng når det gjelder båttransport fra USA.  Jeg har selv gjort det og har ikke hatt annet enn problemer med dem. Alt gikk bra helt til båten kom til kaia i Oslo.  Der klarte en eller annen å "slippe" båten med tilhenger (båten sto altså på tilhengeren på dekk fra USA, godt innpakket i plast) de siste meterene ned på kaia.  Båten gikk det bra med, men tilhengeren ble totalvrak.  Dette var en spesiallaget aluminiumshenger, totalt 33 fot, ekstra lav vekt, hydrauliske bremser og dobbel bogey.  Etter 2 år, mange brev, klager til Forliksrådet og IF, har jeg klart å få tilbake 21000 kroner av IF.  Jeg krever 50000 kroner som er mindre enn det hengeren var verd, men som er det jeg forsikret den for.  IF mente at jeg ikke skulle ha mer fordi den kan jo brukes som KRYBBE til båten!!!  Slå den!  Jeg anbefaler dere som skal ha ting fra USA til Norge å bruke utenlandske selskaper.  Selv hadde jeg god erfaring med tyske AON http://www.aon.com/de/en/.  Når bilen min fikk en skade fikk jeg MEGET bra oppfølging og erstatning.

Link to post

Ganske interessant dette her med import. Er det noen som vet om et sted der en kan se på noen aktuelle båter i størrelse 28-32 fot? Jeg tenker da på utstillinger her i Norge, helst østlandet. Jeg kjenner ikke Bayliner så godt at jeg kunne tenke meg å kjøpe en uten å ha sett den først. Synes ikke bilder viser skikkelig hvordan båtene ser ut med tanke på innredning/løsninger. Ser at motorrommet beskrives som lite, gjelder det alle modeller? Er alle modeller planende, eller finnes det halvplanere med strak aksel også? (Har ikke sett noen selv på nettet) Jeg må bare spørre, siden jeg ikke kjenner båttypen, men har begynt å like noen av de med bakvegg/flybridge. Jeg får mer og mer lyst på lukket båt, og det ser ut til at Baylineren kanskje kan være innen rekkevidde rent økonomisk.

Dere som har importert selv, har dere eller evt. en annen troverdig person sett båten på forhånd, eller handler dere usett? Man er tydeligvis veldig avhengig av at det er folk som man kan stole på i en slik situasjon. Ser at flere har fått seg en liten overraskelse når båten kommer hit. Høres litt skummelt ut synes jeg, men det er kanskje ikke så ille som jeg tror?

Link to post

Ganske interessant dette her med import. Er det noen som vet om et sted der en kan se på noen aktuelle båter i størrelse 28-32 fot? Jeg tenker da på utstillinger her i Norge, helst østlandet. Jeg kjenner ikke Bayliner så godt at jeg kunne tenke meg å kjøpe en uten å ha sett den først. Synes ikke bilder viser skikkelig hvordan båtene ser ut med tanke på innredning/løsninger. Ser at motorrommet beskrives som lite, gjelder det alle modeller? Er alle modeller planende, eller finnes det halvplanere med strak aksel også? (Har ikke sett noen selv på nettet) Jeg må bare spørre, siden jeg ikke kjenner båttypen, men har begynt å like noen av de med bakvegg/flybridge. Jeg får mer og mer lyst på lukket båt, og det ser ut til at Baylineren kanskje kan være innen rekkevidde rent økonomisk.

Dere som har importert selv, har dere eller evt. en annen troverdig person sett båten på forhånd, eller handler dere usett? Man er tydeligvis veldig avhengig av at det er folk som man kan stole på i en slik situasjon. Ser at flere har fått seg en liten overraskelse når båten kommer hit. Høres litt skummelt ut synes jeg, men det er kanskje ikke så ille som jeg tror?

Min skulle være et prosjekt, men ble større en forventet.

Jeg ønsket det samme som deg, og se en båt først. Var heldig, og fant en som var til salgs i Norge, bare 11 timer kjøring og 1100,- kr i bompenger/ferje, unna. Tok oss en søndagstur, og fant ut at vi likte innredningen. Kjøpte ikke den som vi såg på, men bestilte fra USA, via norsk repr.

 

Får du sett en i omtrent samme størrelse og type, får du et bedre utgangspunkt til å forstå bildene.

 

Motorrommet er ikke lite, men kort i lengden, grunnet at der står i V8 i dag i båtene.

 

Litt skummelt er det jo, men det går som regel bra. Bildene sier mye om båten, men ingenting om motoren, så det spørs om du handler med eller uten motor.

 

mvh

Kjelli

Link to post
  • 3 uker senere...

Litt OT !

 

fikk denne på mailen idag fra Norge!  

 

Ikke spes båtrelatert kun lit fiske  :sailing:

 

Er Småland kjent for gode selgere?

 

 

En ung kille från Kalv i Småland flyttade till Stockholm och gick till ett

stort köpcentrum för att söka jobb.

Chefen för köpcentrat undrar: "Har du någon säljerfarenhet?"

Killen svarar: "Jorå, jag har jobbat som försäljare hemma i skogarna."

Eftersom chefen tyckte killen verkade trevlig och framåt bestämde han sig

för att anställa honom.

"Du kan börja imorgon bitti" sa han till killen. "Jag kommer ner efter vi

har stängt imorgon kväll och ser hur du har haft det på din första dag.

 

Killen hade en tung dag, men till slut var den till ända. Efter

stängningsdags kom så chefen ner som han lovat dagen innan. "Hur många

affärer gjorde du idag?" frågade chefen.

 

Killen svarade: "En."

 

Då blev chefen lite fundersam och sade "Bara en!? Våra försäljare brukar

normalt göra mellan 20 och 30 affärer på en dag. Hur mycket pengar  rörde

sig affären om?"

 

Killen svarade: " 911 138 kr ."

Chefen blev mycket överraskad och sade: 911 138 kr !!!

Vad sålde du då till honom?"

 

Killen svarade: "Först sålde jag en liten metkrok."

"Sedan sålde jag en mellanstor metkrok."

"Därefter sålde jag en stor metkrok."

"Sen blev det ett metspö."

"När jag sedan frågade vart han skulle fiska någonstans svarade han att han

skulle åka ner till kusten."

"Då sa jag att han skulle behöva en båt, så vi gick ner till

båtavdelningen."

"Jag sålde honom den stora Baylinern med dubbla motorer."

"Därefter visade det sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora

båten, så jag tog med honom till bilavdelningen och sålde honom den där

4-hjulsdrivna Chevrolet Tahoe'n."

 

Chefen, som nu var i chocktillstånd sade...

"Så du menar alltså att en kille kom in för att köpa en metkrok och du

lyckades sälja honom en Båt och en Bil?!?!?!"

 

Då svarade killen glatt: "Nej, nej! Han kom in och skulle köpa tamponger

till sin fru, och då sa jag att han lika gärna kunde åka och fiska, eftersom

helgen ändå skulle vara förstörd!"

S/Y Gunga Din

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...