trond1234 Startet 21.Mars.2007 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2007 Endelig har våren kommet. Til helga blir det å bånnmale for førtste gang. Har kjøpt Jotun nonstop og er usikker på om det holder med et strøk. Mye av den gamle bånnmalinga er slipt bort. Håper noen har noen erfaringer å dele. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 21.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2007 (redigert) Tror nok jeg ville lagt på et strøk og nøyd meg med det. Hvis du har pusset bort tidligere bunnstoff, ville jeg derimot vurdert å legge på noen lag med primer først. Redigert 21.Mars.2007 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 21.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2007 Gjorde samme jobben i fjor. Skrapte vekk det som var løst, deretter pusset jeg med sandpapir og jevnet alle overgangene mellom bunnsmørning og gelcoat. Ante ikke hvilken type bunnstoff som var benyttet tidligere så jeg la to strøk Jotun primer først, deretter to strøk med Jotun Nonstop. Var veldig fornøyd med resultatet når jeg tok opp båten. Neste ikke groe eller rur, og forholdsvis liten slitasje på bunnstoffet, så båtpussen i år kommer til å bli en forholdsvis rask affære. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
horg Svart 21.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2007 Endelig har våren kommet. Til helga blir det å bånnmale for førtste gang. Har kjøpt Jotun nonstop og er usikker på om det holder med et strøk. Mye av den gamle bånnmalinga er slipt bort. Håper noen har noen erfaringer å dele. Her kan du lese om andres erfaringer om Bunnstoff Sitér dette innlegget Link to post
Player 311 Svart 21.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2007 Etter priming av bunnen (jotun antipest) la jeg et lag så tynt jeg kunne få det, og båten var helt fri for groe når jeg tok på land et halvt år etter... Så min erfaring med nonstop er så lite som mulig:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.