Jump to content

barn i seilbåt

m/s draugen

Recommended Posts

Barn er gjerne veldig tilpasningsdyktige.

Mor er gjerne ikke tilpasningsdyktig.

Suzuki

Krenger båten ? Barna syns det er gøy, Mor tror båten kommer o tippe over

Bølger båten ? Barna syns det er gøy, Mor er orolig att Barne skall ramle överbord

Regner det ? Barna har på regntøy, og syns det er gøy, Mor sitter nede o fryser (o fryser Mor så med automatikk fryser även barna o måste ha extra klär)

Stilleligge ? Barna syns det er gøy, sålenge de kan ligge på brygga med krabbesnørene sine. (Mor er ängslig att dom skall dette i vannet)

Værfast ? Barna finner fram krabbesnører, og blir endra bedre kjent med andre barn på brygga.. (Mor får lappsyke...vill absolut in til en riktig havn m restaurant)

tror detta har noe med gener o göre :smiley::wink:

S/Y Gunga Din

Godt innlegg fra signaturen Suzuki.

Også dette merkelige "på skrå".

"Jamen, seilbåter ligger kun på skrå på hard kryss, en lite utøvd eksersis i ferien".

"Jeg vil ikke tilbringe ferien på skrå".

"Jamen, seilbåter krenger, i feriemodus, skjelden mer enn 10-15 grader. Mindre enn motorbåten slingrer".

"Alt falller ned når båten ligger på skrå".

"Jamen, seilbåten slingrer ikke".

"Den ligger på skrå".

Forøvrig;

det finnes intet mer ukomfortabelt sted; enn en seilbåt i endel sjø, med seilene nede og motoren igang ( muligens med unntak av i en Nidelv 24... )

Det ruller, slingrer og stamper noe så grenseløst.

Er man skeptisk, redd eller uvant med sjø og båt, bør man ha satt seg inn i den edle kunst av MOTORSEILING.

Man kombinerer framdriften fra motoren, med de stabiliserende egenskapene et klosshalt storseil har. Dermed får man det beste fra to verdener, rask framdrift fra motoren, og stabile sjøegenskaper fra seilene.

Det mest humoristiske jeg ser, er seilbåter i grov sjø, med blank mast og motoren i gang. " Her har mor fått viljen sin" tenkes det hos oss da.

Etter at vi for første gang passerte utsatt " havstrekning " i mye vind ( 15ms ? ) og 2m sjø med motorseilemetoden, er dette blitt fast rutine under forhold som avviker fra bleike.

Også får man heller drite i hva forståsegpåere mener om motordrift og seil i skjønn forening.

Suzuki

No boat needed..

Takk,takk.

Da er det vel bare å bearbeide og komme med hardtslående argumenter på hvorfor jeg/dere har rett ang.temaet.

Kan jo kanskje som siste utvei nekte henne å få fra "fars goder"en mnd.,men det blir hun sikkert glad for-fri det gnålet.Og skulle dette være siste utvei så er jeg sikker på at denne truselen klarer jeg selv ikke å holde :nonod:

Så da gjenstår det for meg,å ønske meg lykke til.........

Vi har 4 barn i vår 35 fot store seilbåt, og det har aldri vært problematisk på noen måte. De minste er 3 og 5 og setter sjøbein så det er en fryd...krenging over 15 grader unngås av hensyn til mor, dog...På lengre strekk ser vi ikke stort til dem for de koser seg stort med ulike gjøremål under dekk, bygge korthus var den store slageren i fjor - prøv det i en planende båt!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...