roaldbj Startet 22.Mars.2007 Del på Facebook Startet 22.Mars.2007 Et stort antall innlegg på Båtplassen har kommentert radarer, særlig i forhold til pris. Jeg har sett på båtmessa på Lillestrøm i år at et stort antall av fritidsbåtene er utstilt med småbåtradar. Jeg har brukt småbåtradar i en del år, og bruker den svært mye. Den er faktisk det viktigste instrumentet mitt ombord når det gjelder navigering - både ved høylys sommerdag, i skumring, i mørke og i tåke. Jeg justerer stadig både FTC, rain og gain når det er nødvendig. Jeg kunne ønske meg en tråd hvor vi forsøker å komme med synspunkter på styrker og svakheter ved de radarene vi har ombord. Jeg har hatt anledning til å prøve flere radarer opp gjennom årene, men er først og fremst trent i å bruke Raymarine radarene. Ser frem til en erfaringsutveksling om styrker og svakheter ved de forskjellige radartypene. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 Radartrening ... si ifra hvis du eller andre er intressert så kan det hende at jeg har noe veldig realistisk som snurrer rundt på en dataskjerm. Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 Høres interessant ut, radar-simulator? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 22.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 Selvfølgelig er jeg interessert - alt som har med radar å gjøre fenger min interesse. Særlig radar over vann og med horisontal bølgeretning. De bølgene som går nedover har jeg aldri forstått meg på. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 Send meg im med mail adresse så er det litt lettere å få sendt zip-pakka. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 Går det rundt for noen? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 Gladiator: Simulatoren er helt grei for å trene basic-kunnskaper. Sjekket noen av "oppgavene". Det fungerte ok, og gain, brilliance, Tune, FTC og antclutter Sea simulerte greit hvordan bildet/ytelse påvirkes. Opplevde at muligheten til å endre egen kurs .. hang seg, men jeg har bare prøvd programmet såvidt. Får sjekke mer i helga. I morgen skal jeg hente ny båt og motor som jeg kjøpte i kveld. Håper det svarer til forventningene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.