Jump to content

Førstegangskjøper av båt ønsker råd

Gilla

Recommended Posts

Hei!

Eg er ganske ny her på BP. No har eg då kjøpt meg båtplass i ei småbåthamn her i Ørsta. Eg skal då sjølvsagt ha meg båt (må berre selge bil først :cryin: , ikkje lett)

Båttypen har eg bestemt meg for og finn ein del interessante objekt.

Det som er spørsmålet er om enkelte Volvo Penta er meir driftsikre enn andre. Har hørt en del negativt om en motor med 124hk, veit ikkje typebetegnelse. Og kontra en med 105hk. Kva er viktig å sjå etter og spørre etter når en snakker med selger?

Mvh Egil

edit: forandret tittel

Redigert av Gilla (see edit history)

Si litt mer om hvilken båttype du har sett for deg samt litt mer om motor så får du nok bedre svar. Volvo som andre har hatt noen motorer med dårlig rykte men har og mange fornøyde eiere.

Snakker vi båt med gear og fast aksel eller drev? Hvor nytt / gammelt? 4 eller 6 sylindre? Antar at det er 4 sylindret diesel du ser for deg?

Som sagt, mer info så kommer det nok mange synspunkter skal du se.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Ok. Båten som eg har bestemt meg for er Nimbus 2600. Har funnet en del eksemplar med forskjellige motoralternativ, da fortrinnsvis VP. Går ut fra at desse stort sett er 6 sylindret. I vertfall de med 105hk. Det er gir og aksling. Båtane eg har sett på er frå rundt 1985.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...