olpi Startet 22.Mars.2007 Link til dette innlegget Startet 22.Mars.2007 (redigert) De ankerholderne som bl.a. Maritim selger - hvordan festes ankeret i disse. Noen som har bilder? Jeg tenkte å montere en slik i.f.m. en midlertidig løsning for å få festet jolla i snapdavitene. I påvente av at jeg finner en badplattformløsning (ekstra) som jeg blir fornøyd med. Tenkte da å feste bruceankeret i denne holderen og vippe ankerrulla helt opp. Da er det plass til å få gummijolla opp i snapdavitene som ble monteret av første eier før ankervinsjen ble montert. Slik blir det. På øverste bolten til ankerrulla byttes nylockmutteren med en vingemutter e.l. i syrfast slik at oerasjonen kan skje kjapt. Vil nok normalt slepe jolla, men i havna vipper jeg den opp. Redigert 22.Mars.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 22.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2007 Ankeret står bare plassert oppi røret det er ikke noe feste for ankeret. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 22.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2007 (redigert) Trees stammen på ankeret ned i, eller er det midkloa som trees ned i? Jeg har 15Kg, og i Maritim katalogen står det at alle størrelser passer til holderen. Den skal festets på pushpit tror jeg. Redigert 22.Mars.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 22.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2007 Stammen på bruceankeret trees ned i røret "kloa" henger utenfor, husk at det fins to typer holdere et for bruceankeret og et for paraplydregg. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 22.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2007 OK, og ingen av den er til å feste direkte på skottet/hekken? Hos meg ligger kalesjen på utsiden av rekken akterut og det gjør at den ikke kan festes i der. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 22.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2007 De kommer med feste for rør f.eks badetrapp men det går sikkert greit å skru dem fast uten disse festene Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 22.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2007 OK, skal sjekke hos båtbutikken i morgen. Bråkjøpte meg nettopp gummibåt og motor nå i kveld (usett) så jeg må finne en løsning på det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.