Yankee Startet 24.Mars.2007 Del på Facebook Startet 24.Mars.2007 Hei, skal kjøpe river 290 Noen som har erfaring med om 5hk holder på den, vil den plane med en voksen og ett barn? eller må man på større? Sitér dette innlegget Link to post
trainman Svart 25.Mars.2007 Del på Facebook Svart 25.Mars.2007 Hei, Vi har hatt en River 290 med 5hk Mariner siden sommeren 2003(kjøpt ny). Selv med bare mine døtre ombord (som da var 13 og 15 kommer båten ikke opp i plan. Spurte senest en leverandør på båtmessa om dette for i brosjyren står det jo at den planer med 5hk. Han mente det måtte være feil propell eller en motorfeil som gjør at båten ikke planer. Synes det er rart, har standard propell på motoren som er vedlikeholdt på verksted. Mao, jeg ville kjøpt større motor! En fordel med 5 hesteren er selvfølgelig at den ikke kommer over 10 knop og derfor kan kjøres fullt lovlig av barn u 16. ØR Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 25.Mars.2007 Del på Facebook Svart 25.Mars.2007 Har ikke erfaring med River 290, men har en 350. Den forsøkte jeg først med en Tohatzu 10hk 4 takt. Med den motoren kom jeg så vidt i plan med 100kg last. Da prøvde jeg med en mercury 10-15 hk 2 takt og fikk en helt annen opplevelse. Da planer den lett med 220 kg last. Men med 250kg ble det stopp. Så valg av motor har definitivt betydning. Har du forsøkt å flytte vektplaseringen i båten. Tipper båten planer lettere om du hjelper den med å forflytte deg lengre forut til den planer. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
meldaln Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Hei,jeg har en River 290 å hadde en mercury 5 hk på den høsten 08,den plante med meg på ca 65-70 kg men med to personar på 65-70 kg plante den ikke. Jeg ville ha kjøpt meg en 8 hester eller no i stede for en 5 hk hvis dere skal kjøre to stykker i den. Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Hei, min with med 9,9 hk planer med over 200kg last......... Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
skibsplast ohoi Svart 28.Desember.2008 Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 Å sammenligne With 320 med River 290 kun med tanke på fart...... Med mindre du får deg ny motor, ser det ut som om du får problemer med å greie den farten til sommeren. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
johnson Svart 28.Desember.2008 Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 Ja, men ny motor skal det bli om ikke nå så litt utpå våren :) Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
csvirus Svart 28.Desember.2008 Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 Hei,Vi har hatt en River 290 med 5hk Mariner siden sommeren 2003(kjøpt ny). Selv med bare mine døtre ombord (som da var 13 og 15 kommer båten ikke opp i plan. Spurte senest en leverandør på båtmessa om dette for i brosjyren står det jo at den planer med 5hk. Han mente det måtte være feil propell eller en motorfeil som gjør at båten ikke planer. Synes det er rart, har standard propell på motoren som er vedlikeholdt på verksted. Mao, jeg ville kjøpt større motor! En fordel med 5 hesteren er selvfølgelig at den ikke kommer over 10 knop og derfor kan kjøres fullt lovlig av barn u 16. ØR Vet dette inlegget er gammelt men likevel: Orginal propell er ikke nødvendigvis riktig propell.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.