Jump to content

FM S22 med vridbar propell, slark i propellaksling?

Magne A.

Recommended Posts

Hei.

Er fullstendig fersk på akslinger, (hadde endelig lært alt om 280 drevet og så byttet jeg til snekke :-)

Snekka er en gammel Polar (76) med vribar propell og FM S22.

Det er flere millimeter slakk ytterst i akslingen, som jo blir noe bedre når jeg fyller fettkoppen og skrur den inn (2 ganger full fettkopp i den bakre mot hylse)

Tror kansje etter en del lesning her at det ikke bra og presse inn for mye fett, men er det forsøket verdt å sette båten på vannet og se hvor mye vann som kommer inn ?

Håper jeg ikke spør om ting jeg burde ha funnet i andre tråder her. (uhorvelig mye informasjon :-))

Gi meg gjerne linker til info om vribare propell anlegg og FM motorer !!!

Magne

På min "FM-aksel" strammet jeg mutteren utvendig på hylsa litt, og ble kvitt det lille som var av slark. Jeg har dog hørt at dette bør gjøres med forsiktighet, litt av gangen... Om det er mye slark må du kanskje skifte talgpakning, regner med at det er det på denne.

Takk for svar !

Ok! da skjønte jeg iallefall at den ytterste store mutteren kan stramme opp talgpakningen som jeg regner sitter innenfor....

Hadde vært kjekt med litt detalj-tegninger av hvordan dette egentlig er.....

(båten har gått for lite og det virker nesten som om fettet har begynt å bli hardt, men det skal det bli endring på.. :flag:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...