Jump to content

Rimelig diesel i Kristiansandsområdet?


nimbuster

Recommended Posts

Nilsen på Flekkerøya

Mob 906 69 192 / 930 42 594

 

Er tatt i fra et kort som er noen år men, men det går vel å prøve et av disse nummerene.

Foresten så må du ringe, det er ikke kontinuerlig bemannet, men de bor rett bak annlegget.

Kun diesel og vann er tilgjenneglig.

Link to post
Share on other sites

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg fylt i Arendal. Her ligger vi som regel rundt 30 øre under Kristiansand, Grimstad og Lillesand. (Observasjoner jeg har gjort på mine turer til og fra Kristiansand...)

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Dei gangene jeg har vært på sørlandet, har jeg benyttet ofte fylling hos Nilsen på Flekkerøy, for det første bare et stenkast fra Kristiansand og for det andre mye rimeligere som noen andre.. Når man da har 500 - 600 liters tank, så merkes det. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det er jo også mulighet for og fylle i Stavanger. 5.96 er veldig ok pris.

 

Hillevåg/Stavanger Motorbåtforening 5.96 26.03.07

Åpent 24 timer, Kortpumpe

 

eller Vassøy Bunkringsstasjon pleier og være litt billigere, men er usikker på om det er mulig og fylle utenom åpningstid.

Link to post
Share on other sites

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg fylt i Arendal. Her ligger vi som regel rundt 30 øre under Kristiansand, Grimstad og Lillesand. (Observasjoner jeg har gjort på mine turer til og fra Kristiansand...)

 

Nilsen på Flekkerøya er kjent på hele sørlandet som en av de absolutt billigste. Du har også Bibben (fylling fra båt) i Grimstad. Han er også billig. Pleier å oppdaterer Drivstoffbørsen jevnlig, men det var litt tidlig i sesongen for min del enda, men lover å komme sterkt tilbake når sesongen er skikkelig i gang :flag:

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Har fylt hos Nilsen på Flekkerøya i mange år. Turen ut sparer en som regel mange ganger inn siden han alltid har ligget langt under marinaene i Kr.sand.

 

MEN nå tror jeg Nilsen har fått en god konkurrent i han som selger drivstoff fra Bertes - Kuholmen Marina eller hva det heter. I helga lå han 50 øre under Diesel-Nilsen.

 

Noen som har erfaring med han? Diesel-Nilsen har stor omsetning og gode rutiner for tapping av vann på tankanlegget. Hvordan er dette i Kuholmen? Selger han samme MGO-dieselen fra samme leverandør som Nilsen og de andre marinanene? Noen som vet??

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Noen som har erfaring med han? Diesel-Nilsen har stor omsetning og gode rutiner for tapping av vann på tankanlegget. Hvordan er dette i Kuholmen? Selger han samme MGO-dieselen fra samme leverandør som Nilsen og de andre marinanene? Noen som vet??

 

 

Første plass jeg fylte tanken som dieselbåteier...

 

Han har Zalo'en klar til å løse opp det du søler på sjøen... :lol:

 

 

Tror også han er billig, men merker ikke så mye når man bare har "lettbåt". :yesnod:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Avgiftsfri diesel er jo blitt en hån mot oss båtfolk!

Det er ikke lengre forskjell på vanlig pumpepris og marin diesel, og noen steder er det faktisk dyrere å kjøpe avgiftsfri på marina enn vanlig på bensinstasjon. Du får heller ikke rabatten f.eks Hydro-texaco kortet ville gitt på alle andre HT stasjoner.

 

Jeg tok konsekvensen av det og rigget meg til med fat på pick-upen, og kjøpte reell avgiftsfri diesel på vanlig bensinstasjon.

 

Faren med dette er at marinaene kan bli færre eller forsvinne..

 

Men på en eller annen måte MÅ jo noen si fra...

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

Link to post
Share on other sites

Har fylt hos Nilsen på Flekkerøya i mange år. Turen ut sparer en som regel mange ganger inn siden han alltid har ligget langt under marinaene i Kr.sand.

 

MEN nå tror jeg Nilsen har fått en god konkurrent i han som selger drivstoff fra Bertes - Kuholmen Marina eller hva det heter. I helga lå han 50 øre under Diesel-Nilsen.

 

Noen som har erfaring med han? Diesel-Nilsen har stor omsetning og gode rutiner for tapping av vann på tankanlegget. Hvordan er dette i Kuholmen? Selger han samme MGO-dieselen fra samme leverandør som Nilsen og de andre marinanene? Noen som vet??

 

Jeg har også hørt dette at Alan i Bertes/kuholmen er billig i det siste, det passer meg ypperlig da jeg får kort vei for å fylle når jeg skal ut. :-D (må fylle opp tanken når den skal på land)

Sist jeg skulle ut var han ikke åpen, men dro da til hartmann for å fylle 'avgiftsfri' til 11.18 for literen. (dyrt syns jeg).

Men men, blir spennende å se om han holder seg billig der til neste år også, for det er greit å legge til der inne, stille og rolig (med mindre det blåser (nordavind) rett inn selvsagt).

Jeg vet om et par andre som fyller der å, skal høre litt hva deres efaringer er.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Har merket av på tegningen her:

kuholmen.jpg

 

Fikk høre at han gikk tom her om dagen, han trodde da sessongen var over..

Han glemte tydeligvis at flere fyller opp tankene før de tar opp båtene.. så han bestilte en bil, så nå skal han vist ha endel på tankene :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Nei, hehe.. men jeg hentet dette fra googlemaps i går, men hvis dere ser på tegningen, dere som er kjent i kuholmen, så ser dere at den ytterste brygga som ligger rett inn til høyre, og på høyre side igjen, mot den lille holmen der.. der mangler brygga.. men det har da ligget brygge der i endel år. Samt det går brygga fra den "brua" etter badeplassen og ut til denne brygga, den er heller ikke merket av her.. dette bildet må være 5-8 år gammelt eller noe slikt..

trodde google maps var oppdaterte jeg.. men den gang ei...

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Ulven: Det er bare du som har dårlig skjerm.

 

Sånn ble bildet da jeg tok en titt:

 

kuholmen.jpg

 

 

Edit: Å fillern så bildekvaliteten ble redusert ved opplasting til baatplassen.no

Redigert av Kodvaag (see edit history)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...