M/B Shanty Startet 28.Mars.2007 Del på Facebook Startet 28.Mars.2007 Hei! Har fått solgt noe paintball utstyr idag og fått frigjort noe kapital! vurderer derfor å få kjøpt meg en gummibåt. Båten skal primært brukes til slepejolle, har barn på 2, 3 og 5 år - og skal evt. ha en jolle som holder i ett par år størrelses messig. Hva er en kurant størrelse?? Kom med erfaringene! Alf Kåre Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
SRA Svart 28.Mars.2007 Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 Jeg kjøpte for stor da fruen ville at den også skulle være stor nok som "livbåt" vi er også 5 personer Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 28.Mars.2007 Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 Hei Svaret er så stor som mogeleg, utifrå kapital og kva som høver til moderskipet. Min erfaring er at Steady 2,60 blei for liten for fam. med to små barn. Har no River 350. Trygt, god plass og solid. Dersom du legg opp til å ro (og det bør jo gå i ein naudsituasjon) så treng du ei større jolla enn om du berre skal bruka påhengsmotor. Barna veks til. Du bør legga vekt på soliditet òg. Ask Sitér dette innlegget Link to post
troja Svart 28.Mars.2007 Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 du skal jo bruke den som slepe jolle så da er det bare og kjøpe det største og beste du kan få til den summen du tenkte og bruke! men skal den løftes og lagres på dekk så må man vel tenke mere på plas og fot! Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 28.Mars.2007 Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 jeg vil si at en 285 jolle duger til landgangsfartøy, en 310 er vel det mest anvendelige , og en 340 blir veldig stor som jolle.. Er det bare for å komme seg til-fra land, er en 260 sikkert OK også, men husk at dess mindre båt, dess mer sprut og søl. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
nordan family 27 Svart 28.Mars.2007 Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 Har en på 290 cm - to voksne og tre barn. Den er ikke noe for stor. "Godkjent" for 5 personer og 10 HK. Litt for lang å ha i daviter, men det går - men det slipper vel du som et kriterie om den skal være slepejolle. Hvordan skal du oppbevare den når du er til kai? Har du begrensninger der? Sitér dette innlegget Link to post
Alvito Svart 28.Mars.2007 Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 Rundt 3 meter og med min 8 HK, helst 9,9. Som de andre nevner så er det en balanse mellom kapital, vekt og størrelse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.