Jump to content

Maling til plastbåt

PIPaulsen

Recommended Posts

Jeg og mine brødre kjøpte idag en eldre Nordwest 1100.

Den har endel "grå" felter på styrehuset som er falmet mye i årenes løp.

Vi har lurt på om vi skal male dette på nytt, kanskje i svart.

mitt spørsmål er da : Hvilken maling egner seg best til slik bruk? Den må jo tåle vind, vær og slittasje.

Jeg malte engang med noe jeg mener het Jotun Hardtop som var tokomponent maling.

Kan dette være noe å bruke ? noen som har gode råd og tips ?

Med vennlig hilsen

PIP

Hei

Har brukt Hardtop. Suveren for hard, sterk og blank overflate.

Ulempen er et den herder vanvittig raskt - slik at du får liten tid (1 minutt eller så om jeg husker rett) til å justere.

I og med at den er to-komponent kan du få problemer med "koking" hvis du legger den oppå en-komponent. Men, På Gelcoat, som du antakelig skal legge den på, går det bra.

evenR4u

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Ikke legg på toppcoat uten og legge en 2 komponent grunning først.Jeg mener nokså sikkert at du skal legge penguard primer først og så toppcoat begge deler 2 komponent fra jotun.

Legger du toppcoat uten grunning så er sjansen for flassing veldig stor.

Det med herding på 1 minutt kjenner jeg ikke til og jeg bruker denne typen maling daglig.Ved 10 grader er herdetiden 10 timer,overmalingsintervall 20 timer

Ring jotun for og få råd med grunningen slik at jeg ikke har bommet på typen der.

Du vil da få et fint resultat. Lykke til

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...