Jump to content

Rengjøring av ferskvannstank

Pellegutten

Recommended Posts

Hvis du ikke kommer til å rengjøre tanken, kan du kjøpe noen "tabletter" som dei selger i alle båtbutikker og putte på tanken, finnes sikkert i flytende også. Husker ikke helt hva det het...

Men da trenger vanntanken å fylles opp etterpå og tappes ut igjen, noe jeg gjorde 2 ganger. Resultatet gullande rent... :flag:

Har bruk god gameldags klorin på plasttank,

Har brukt det samme i alle år (rustfri tank) , vær vår hiver på ei flaske og lar det stå en times tid. Så fyller og tømmer jeg tanken et par ganger . Virker som vannet er mye bedre , ingen har klaga så langt . Tablettene du kjøper har jeg hørt så som så om . Har glassfiber tank nå , noen som veit om jeg kan bruke samme metoden på den også ?

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Virker sikkert på glassfibertank også. Jeg har brukt dette på plasttank i flere år, ikke noe problem det! Pleier å bruke en liten halvliter med Klorin, fyller opp med vann, tapper vann til det lukter Klorin i vaskene og lar det stå til neste dag. Tømmer så tanken og skyller 2-3 ganger.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Virker sikkert på glassfibertank også. Jeg har brukt dette på plasttank i flere år, ikke noe problem det! Pleier å bruke en liten halvliter med Klorin, fyller opp med vann, tapper vann til det lukter Klorin i vaskene og lar det stå til neste dag. Tømmer så tanken og skyller 2-3 ganger.

Hvor stor tank har du da, index??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...